Σάββατο, 17 Αυγούστου 2013

Μια ιστορία θα σας πω …



Σχόλιο στη Δημόσια Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»


Μια ιστορία θα σας πω …
Είχα πριν 3-4 χρόνια μια μαθήτρια, την Άννα Χ... Δεν ήταν καλή μαθήτρια, δυσκολευόταν πολύ στα μαθηματικά. Ούτε στα άλλα γενικής παιδείας μαθήματα τα πήγαινε καλά. Και πώς να τα καταφέρει; Δούλευε μετά το σχολείο έως το βράδυ σε φούρνο, στα Άνω Λιόσια. Και τα Σαββατοκύριακα. Πότε να διαβάσει; Διάλεξε στη Β’ ΕΠΑ.Λ. τον Τομέα Υγείας Πρόνοιας.

-Θέλω να γίνω νοσηλεύτρια, μας είπε. Είναι και η αδελφή μου νοσηλεύτρια, δουλεύει σε κλινική αρκετά χρόνια. Ξέρω και να κάνω ενέσεις, να παίρνω πίεση …

Ενώ στα γενικά μαθήματα ήταν αδύναμη (στο φούρνο συνέχιζε τη δουλειά, θεωρούσε τον εαυτό της τυχερό που έβγαζε λίγα χρήματα, η οικογένειά της πολύ φτωχή), στα μαθήματα ειδικότητας πρόσεχε πολύ στο μάθημα και κατάφερνε να παίρνει τις βασικές γνώσεις στην τάξη. Και ακόμη πολύ καλύτερα τα κατάφερνε στα εργαστήρια. Ήταν ευχαριστημένη.

Ήλθε μια μέρα στο σχολείο χαρούμενη.

Απαραίτητη η προσθήκη της Ομάδας Προσανατολισμού ΥΓΕΙΑΣ και ΠΡΟΝΟΙΑΣ στο σύγχρονο Επαγγελματικό Λύκειο.



Σχόλιο στη Δημόσια Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»



Η μετά από δεκαετίες αδικαιολόγητη αφαίρεση του πιο πολυάριθμου Τομέα από τα ΕΠΑ.Λ. δημιουργεί προβλήματα συνολικά στην Τεχνική Εκπαίδευση και επιβάλλεται στη Βουλή στο τέλος Αυγούστου να εισαχθεί ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ για την επανεισαγωγή στα ΕΠΑΛ των ειδικοτήτων που καταργήθηκαν.

Ενδεικτικά, βλέπουμε ότι ΟΛΕΣ οι ομάδες προσανατολισμού έχουν αντίστοιχες ειδικότητες – Τομείς στα ΙΕΚ και στα ΤΕΙ και ΑΕΙ. Σχετικές αντιστοιχίες έχουν  και στις νέες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης
Για τις ειδικότητες Υγείας –Πρόνοιας έχουμε ΜΟΝΟ ΙΕΚ και ΤΕΙ/ΑΕΙ. Γιατί αυτή η διάκριση; Τη στιγμή που τα επαγγέλματα Υγείας με πτυχίο ΕΠΑΛ ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ από τον ΕΟΠΠΕΠ!!!

Άρα οι μαθητές που επιθυμούν να σπουδάσουν επαγγέλματα υγείας ΠΡΕΠΕΙ να πάνε σε Γενικό Λύκειο υποχρεωτικά για να διεκδικήσουν θέση στα ΤΕΙ/ΑΕΙ, ενώ έπρεπε να υπάρχει αντίστοιχη Ομάδα Προσανατολισμού στο ΕΠΑΛ και μέσω αυτής διέξοδος στα ΤΕΙ με εξετάσεις.
Αυτή η διάκριση, δημιούργησε τεράστιο πρόβλημα σε μαθητές και μαθήτριες φτωχών οικογενειών με ανέργους γονείς που αγωνίζονται για να ζήσουν που δεν βρίσκουν τις ειδικότητες Υγείας και Πρόνοιας για να σπουδάσουν στο ΕΠΑΛ.

Επιβάλλεται η διδασκαλία «AΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ» ΚΑΙ «ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ» σε όλους τους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων (ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ.) ως βασικά μαθήματα Γενικής Παιδείας.

Σχόλιο στη Δημόσια Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»



Παρατήρησα ότι ΑΦΑΙΡΕΘΗΚΕ από την Α’ ΕΠΑΛ το μάθημα επιλογής «Αγωγή Υγείας – Πρώτες Βοήθειες». Παρότι μόνο για ένα χρόνο εισήχθη, έτυχε ευρείας αποδοχής από τους μαθητές. Στο δικό μου σχολείο (πρώην σχολείο γιατί τέθηκα σε διαθεσιμότητα) είχαν φτιαχτεί 3 τμήματα, το είχαν επιλέξει περισσότεροι από τους μισούς μαθητές που φοιτούσαν συνολικά στην Α’ τάξη.



Από όλες τις σχετικές έρευνες σε νέους ανθρώπους προκύπτει η άγνοια για θέματα προστασίας της υγείας τους. Οι μαθητές εκτίθενται από μικρή ηλικία σε κινδύνους μακροχρόνιας βλάβης της υγείας τους από ανθυγιεινές συμπεριφορές (κάπνισμα, αλκοόλ, χρήση ουσιών, κακή διατροφή, μη άσκηση κ.ά.) αλλά επίσης οι νέοι άνθρωποι κινδυνεύουν να προσβληθούν από A.I.D.S. και Ηπατίτιδα και άλλα θανατηφόρα νοσήματα γιατί δεν διδάχθηκαν ως μαθητές επαρκώς στο σχολείο πώς να προστατευθούν. Βέβαια γίνονται αρκετά προγράμματα Αγωγής Υγείας, αλλά θα δείτε ότι αυτά ΠΟΤΕ δεν επαρκούν.