Σάββατο, 20 Ιουνίου 2009

Ακούστε το Σταμάτη !!!

Ένας αξιόλογος μαθητής που μόλις έδωσε πανελλαδικές εξετάσεις εκφράζει δημόσια τις απόψεις του για θέματα του εκπαιδευτικού συστήματος (μου το έστειλε ο συνάδελφος Κυριάκος). Μπράβο του, να έχει καλή σταδιοδρομία, δίνει μαθήματα ώριμης σκέψης και κριτικής.
http://www.adslgr.com/forum/showthread.php?t=304498 και
http://blog.staaronis3.net/2009/06/20/epal-mail/

Επισημαίνω θέματα που θίγει: Αδιαφορία της πολιτείας για τα ΕΠΑΛ και διακρίσεις στην ενημέρωση και αντιμετώπιση από τους μαθητές Λυκείων, ΛΑΘΗ στα σχολικά βιβλία, μεγάλη, στριφνή και δύσκολη ΥΛΗ, παραλείψεις σημαντικές (θέματα ασφάλειας κατά την εργασία), μη ενημέρωσή τους για νέες τεχνολογικές εξελίξεις, ΟΧΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΡΡΩΣΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΗΓΑΝ ΣΕ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ !!!, παράπονα από τη στάση της πολιτείας κ.ά. "Κάντε τα παιδιά να καταλάβουν ότι κάποιος νοιάζεται γι αυτά" λέει κάπου. ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΝ.
Συνάδελφοι, διαβάστε την επιστολή του (την παραθέτω στο τέλος), δείτε και την ιστοσελίδα του, κάτι σημαντικό έχει να μας πει ο Σταμάτης. Ελπίζω Σταμάτη να σου δώσουν απαντήσεις οι αρμόδιοι (αν κα από προσωπική πείρα δεν το πολυπιστεύω). Καλά αποτελέσματα και καλή επιτυχία στη ζωή σου.

Αυτή είναι ολόκληρη η διαμαρτυρία του Σταμάτη, ακούστε τον !!!
Αδιαφορία για τα ΕΠΑ.Λ.; Ερωτήματα και προτάσεις ενός μαθητή του Τομέα Ηλεκτρονικών-Ηλεκτρονικών Συστημάτων Επικοινωνιών

Αγαπητοί κύριοι,τα προβλήματα άρχισαν από το ξεκίνημα της προετοιμασίας από τα φροντιστήρια. Σε αντίθεση με τους μαθητές των γενικών λυκείων εμείς δεν γνωρίζαμε σε πια ύλη θα εξεταστούμε. Άρα χάσαμε 1 μήνα προετοιμασίας, ο οποίος ήταν αρκετά πολύτιμος. Πέρασαν κάποιοι μήνες και ακόμα δεν είχαμε πάρει την τελική ύλη. Και όταν ήρθε; Παρέλειπε σημαντικά κομμάτια (όπως το modulo N στο βιβλίο Ψηφιακά Ηλεκτρονικά ή τα στάσιμα και μικτά κύματα στο βιβλίο Συστήματα Εκπομπής και Λήψης) ενώ άφηνε σχέδια και τύπους που ήταν πρακτικά αδύνατο να μάθουμε.Στη συνέχεια τα βιβλία. Τύποι που δεν αποδεικνύονται, πολλές φορές που δεν διδάσκονται ούτε σε ανώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης, ενώ οι ορισμοί στρυφνοί ή σε κάποιες περιπτώσεις και ανύπαρκτοι. Ευτυχώς, εγώ προσωπικά, μπόρεσα να βρω λύση με την βοήθεια των καθηγητών του σχολείου (είτε των κανονικών μαθημάτων, είτε μέσω της ενισχυτικής διδασκαλίας), ενώ έκρινα απαραίτητο να μου αποδείξει τους τύπους κάποιος μαθηματικός. Και ενώ ξεπέρασα αυτό το πρόβλημα, μία μέρα ενώ έκανα μια επανάληψη στο κεφάλαιο 3 του βιβλίου Συστημάτων Εκπομπής και Λήψης, και συγκεκριμένα στις εφαρμογές, διαπίστωσα ότι χρησιμοποιεί κάποιο τύπο για την εύρεση των φασματικών ακτίνων στην διαμόρφωση συχνότητας, ο οποίος όσο και αν έψαξα δεν υπήρχε στη θεωρία. Και τελικά αυτός ο τύπος ζητήθηκε έμμεσα σε υποερώτημα θέματος στις πανελλήνιες.Βέβαια λόγω των παραπάνω αναγκαστήκαμε να διαβάζουμε συνεχώς, πράγμα που μας έκανε να μην μπορέσουμε να ασχοληθούμε όσο θα έπρεπε με τα υπόλοιπα μαθήματα ειδικότητας.Όσο για τις διορθώσεις που ήρθαν; Πολλές από αυτές ήταν ασαφής, ενώ δεν διόρθωναν αρκετά λάθη.Επίσης στο μάθημα Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες παραλείπετε ένα σημαντικό κομμάτι (δεν υπάρχει μέσα στο βιβλίο). Αυτό της ασφάλειας του χρήστη. Είναι βασικό για έναν ηλεκτρονικό να ξέρει πως θα προστατέψει τον εαυτό του ή και τον τελικό χρήστη. Για παράδειγμα, η προστασία από κεραυνούς κάτι πολύ σημαντικό κατά την τοποθέτηση / χρήση ενός κεραιοσυστήματος.Σε κάποια κομμάτια τα στοιχεία δεν έχουν ανανεωθεί ή λείπει κάποιο μέρος αυτών (πχ στο βιβλίο Δομή και Λειτουργία Μικροϋπολογιστών, υπάρχει μία λίστα με τις κυριότερες οικογένειες μικροεπεξεργαστών, η οποία σταματάει στους Pentium της Intel και τους PPC της Motorola ενώ η Intel έχει φτάσει στη σειρά Core και παραλείπετε μια σημαντική οικογένεια επεξεργαστών, αυτή της AMD).
Ένα ακόμα ζήτημα ήταν και αυτό του πτυχίου, το οποίο ακόμα -κατά τη γνώμη μου- δεν έχει εξακριβωθεί.
Ευτυχώς είμαι δυσλεκτικός (και αυτό για διάφορους λόγους - άσχετους με τον αρχικό λόγο της επικοινωνίας μου). Και ενώ είχα πιστέψει πως τα προβλήματα σχετικά με αυτό τελείωσαν, ξαφνικά υπήρχε ένα μικρό σχετικά πρόβλημα. Κανείς δεν ήξερε αν θα δώσουμε εξετάσεις στο Ηράκλειο (αφού εκεί μένουμε/βρίσκεται το σχολείο μας) ή αν θα πάμε Αθήνα. Και ενώ ένας μήνας έμενε μέχρι τις εξετάσεις εμείς δεν ξέραμε τι τελικά θα γίνει.
Τελικά έφτασε ο καιρός και δώσουμε πανελλήνιες. Όμως απ ότι έμαθα μετά, όσοι πχ αρρώστησαν δεν μπορούν να δώσουν μετά πανελλήνιες, γιατί δεν θα γίνουν επαναληπτικές εξετάσεις. Γιατί αυτό; Τα παιδιά εκείνα δεν αγωνίστηκαν μια ολόκληρη χρονιά για να διαβάσουν και να δώσουν εξετάσεις; Επειδή τους έτυχε μια αναποδιά θα πρέπει ο κόπος τους να πάει χαμένος; Και αν δώσουν του χρόνου; Νομίζετε ότι θα είναι το εύκολο γι αυτά να μπορέσουν να ακολουθήσουν την ίδια διαδικασία; Γιατί τα παιδιά των γενικών λυκείων να έχουν αυτή τη δυνατότητα;
Όμως υπάρχει και κάτι ακόμα. Κανείς δεν γνωρίζει (ούτε στο ΥΠΕΠΘ σε επικοινωνία που είχαμε, πόσο μάλλον στα σχολεία όσο και αν ρωτάμε) πότε θα βγουν τα αποτελέσματα των πανελληνίων εξετάσεων των ΕΠΑ.Λ. Ομάδα Α. Γιατί αυτό; Η μόνη μας διαφορά με τα ΕΠΑ.Λ. Ομάδα Β ήταν στα μαθήματα γενικής παιδείας. Εμείς γιατί να μην ξέρουμε ακριβώς πότε θα πάρουμε τα αποτελέσματα μας;
Με την στάση σας φαίνεται πως θεωρείτε ότι εμείς, οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. είμαστε κατώτεροι. Πολλοί πιστεύουν ότι σε ΕΠΑ.Λ. πάνε οι "κακοί μαθητές", οι "χαζοί". Κι όμως κάνουν λάθος. Οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ., σε ένα μέρος τους είναι μαθητές που στο γυμνάσιο πάντα ήταν από τους χειρότερους, ενώ περνούσαν τις τάξεις με το ζόρι, όπως πχ και εγώ. Στο ΕΠΑ.Λ. μπορεί να είναι από τους καλύτερους. Και αυτό όχι επειδή οι καθηγητές "βάζουν εύκολα θέματα", απλά επειδή κάνουν αυτό που αγαπάνε και τους αρέσει. Εσείς αντί να τους ενθαρρύνετε μήπως προσπαθείτε να τους απομακρύνετε από αυτό;
Και σας ρωτάω το πιο απλό πράγμα το οποίο θέλω να μάθω εδώ και αρκετές μέρες και δεν μπορώ. Πότε θα βγουν τα αποτελέσματα;
Σαν μαθητής, έχω να σας προτείνω τα εξής:-Η ύλη είναι πάρα πολύ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μέρος καταλήγει να μην μας χρησιμεύει κάπου (πχ Συστήματα Εκπομπής και Λήψης-Κεφάλαιο 8, τμήματα που περιγράφονται χρησιμοποιούνται μόνο στις CRT τηλεοράσεις-που πλέων καταργήθηκαν- ενώ γίνετε αναφορά σε αναλογικά συστήματα τα οποία μέχρι το 2012 θα έχουν καταργηθεί- ενώ για την κατανόηση των εννοιών πρέπει να υπάρχουν γνώσεις του κεφαλαίου 2 που δεν υπάρχει στην ύλη). Καλό λοιπόν θα ήταν να αφαιρέσετε κάποια κομμάτια τα οποία τελικά καταλήγουν να μην χρησιμεύουν.-Κάντε συζητήσεις με καθηγητές από όλους τους τομείς για να διαπιστώσετε τυχών διορθώσεις που χρειάζονται τα βιβλία αλλά και να ακούσετε τη δική τους γνώμη -αρκετά σημαντική αφού αυτοί βρίσκονται απ' ευθείας με τα παιδιά και περνάνε αρκετές ώρες του χρόνου μαζί-.-Επίσης κάντε συζητήσεις με μαθητές απ' ευθείας, στείλτε άτομα στις τάξεις να δουν και αυτοί τα παιδιά, κάντε ερωτηματολόγια. Κάντε τα παιδιά να καταλάβουν ότι κάποιος νοιάζεται γι αυτά, ότι η προσπάθεια τους αποδίδει.-Φροντίστε να υπάρχει μια καλύτερη ενημέρωση προς όλους, και αυτό θα μπορούσε να γίνει με τη βοήθεια του ίντερνετ, αν φυσικά χρησιμοποιήσετε τις ανάλογες εφαρμογές για την διευκόλυνση σας, ενώ μια καλύτερη "τακτοποίηση" θα βοηθούσε τον οποιονδήποτε. Σας προτείνω λοιπών την χρήση ανοικτού λογισμικού όπως είναι το Joomla ενώ ένα φόρουμ για συζητήσεις σχετικά με την παιδεία θα μπορούσε να βοηθήσει πολλούς που ενδιαφέρονται, και είναι κάτι που γίνετε απλά και γρήγορα με τη χρήση του phpBB.-Στον τομέα Ηλεκτρονικής υπάρχει το πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες, όπου μεγάλο μέρος της ύλης του είναι κοινή με την ύλη για την απόκτηση άδειας ραδιοερασιτέχνη. Όσοι λοιπών έχουν δώσει πανελλήνιες και έχουν περάσει τη βάση (ή κάποιο συγκεκριμένο βαθμό) στο εν λόγω μάθημα, μήπως θα έπρεπε να δώσουν μειωμένη ύλη για άδεια ραδιοερασιτέχνη;
Σας παρακαλώ απαντήστε στα ερωτήματα μου. Δείξτε ότι ενδιαφέρεστε για την τεχνική εκπαίδευση, γιατί σε αυτή στηρίζονται πολλοί τομείς, όσο παράξενο και αν φαίνεται.


Με εκτίμηση,Σταμάτης Α.,Απόφοιτος Γ' τάξης του ΕΠΑ.Λ./Τομέας Ηλεκτρονικής-Ηλεκτρονικών Συστημάτων Επικοινωνιών.

Tο παρόν θα λάβουν οι:Γραφείο Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. 'Αρη ΣπηλιωτόπουλουΠολιτικό Γραφείο κ. 'Αρη ΣπηλιωτόπουλουΠαιδαγωγικό ΙνστιτούτοΕνώ θα γίνει Κοινοποίηση (μέσω χωριστού e-mail):Στον κ. Πρωθυπουργό της ΕλλάδαςΈντυπο και Ηλεκτρονικό ΤύποΕλληνικά φόρουμ που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τα Ηλεκτρονικά, τις Επικοινωνίες καθώς και την Παιδεία.

5 σχόλια:

Σταμάτης είπε...

Καλησπέρα! Το ότι ένα κείμενο μου θα έφτανε να το δημοσιεύσουν και άλλοι δε το περίμενα! Εσείς αλήθεια πως το βρήκατε;

Σταμάτης Α.
http://blog.staaronis3.net

Γιώργος Στάμος είπε...

Τίποτε δε μένει κρυφό φίλε μου στο διαδίκτυο, γι αυτό αξίζει να γράφει κανείς και να είναι σίγουρος πως διαβάζεται. Kαι το κείμενό σου αξίζει να διαβαστεί γιατί λίγοι μαθητές γράφουν δημόσια, τολμούν, κρίνουν, διαφωνούν, εκφράζονται.
Εμένα μου έστειλε το link ένας συνάδελφος καθηγητής Ραδιοηλεκτρολόγος (αυτός που έφτιαξε τις σελίδες του σχολείου μου http://1tee-an-liosion.att.sch.gr/). Εξάλλου και συ βρήκες το blog μου πολύ γρήγορα μετά την αναφορά μου στο άρθρο σου. Συγχαρητήρια και να έχεις καλή επιτυχία και καλή σταδιοδρομία.

Σταμάτης είπε...

Και η δημοσίευση στην τοπική εφημερίδα "ΠΑΤΡΙΣ":
http://www.patris.gr/articles/159610/96797

Γιώργος Στάμος είπε...

O Σταμάτης είναι πια φοιτητής του Τ.Ε.Ι. Αθηνών, Τομέα Ηλεκτρονικής (μπήκε πρώτος με 1932 μόρια !!!) είναι απόφοιτος του ΕΠΑ.Λ. Τομέα Ηλεκτρονικής-Ειδικότητα Ηλεκτρονικών Συστημάτων Επικοινωνιών, παίζει μπάσο και κιθάρα κυρίως, ασχολείται με Η/Υ και στοχεύει να παρακολουθήσει το Παιδαγωγικό στην ΑΣΠΑΙΤΕ για να μπορέσει να γίνει εκπαιδευτικός. ΤΟΥ ΑΞΙΖΟΥΝ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ. ΚΑΛΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ.

Σταμάτης είπε...

Ευχαριστώ!