Ανοιχτό γράμμα προς τους Έλληνες πολιτικούς
Αξιότιμοι Κύριοι Ισχυροί,
Είναι πια γεγονός. Νόμος του Κράτους. Επιστρατεύσατε
τους εκπαιδευτικούς, τους καθηγητές των τελειόφοιτων μαθητών Λυκείου, των υποψηφίων
για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Λέτε ότι έτσι φέρατε ηρεμία στα παιδιά και στις οικογένειές τους που κινδύνευε από
μια πιθανή και ακήρυχτη απεργία.
Και ότι αποτρέπετε έτσι τη σημαντική διαταραχή στην κοινωνική
και οικονομική ζωή της χώρας και τους σοβαρούς κινδύνους που επαπειλούνται για
τη δημόσια τάξη και την υγεία των υποψηφίων στις ανωτέρω εξετάσεις.
Το γράφετε στο ΦΕΚ.
Τ. Β’, αρ. φύλλου 1139, Σάββατο 11-5-2013. Έκτακτη έκδοση!!
Κάθε γραπτό μένει, υπόκειται σε κρίση από
τις επόμενες γενιές, από την Ιστορία. Αλλά δίνει και άμεσα μηνύματα,
μαθήματα.
Ας αφήσουμε στην παρούσα συζήτηση τα
μηνύματα προς την κοινωνία, προς τους εκπαιδευτικούς, προς τους γονείς. Ας
δούμε τι μάθανε οι υποψήφιοι μαθητές. Γι’ αυτούς δε νοιαζόμαστε όλοι; Γι’
αυτούς θα μιλήσουμε λοιπόν.
Ας δούμε τι μάθανε από τις ενέργειες των
κυβερνήσεων, όχι μόνο σήμερα, αλλά τα τελευταία χρόνια, τα χρόνια των μνημονίων
σας, τα χρόνια του επαχθούς «χρέους» και ίσως και λίγο πιο πριν. Ας δούμε επίσης
αν και τι «χρωστάνε» οι ίδιοι οι μαθητές μας και οι οικογένειές τους.
Θα σας προσκαλέσω λοιπόν να έλθετε στα Άνω Λιόσια, προλαβαίνετε πριν
κλείσουν τα σχολειά, σε ένα οποιοδήποτε τμήμα Γ’ Λυκείου, σε ένα οποιοδήποτε
σχολείο στην περιοχή μας. Θα σας παρακαλέσω να κάνετε στους μαθητές κάποιες ερωτήσεις
με διακριτικότητα και διασφαλίζοντας την ανωνυμία τους στις απαντήσεις.
Ρωτήστε λοιπόν ...
Ρωτήστε λοιπόν τους μαθητές, τους υποψηφίους, ποιοι έχουν άνεργους γονείς.
ΘΑ ΜΑΘΕΤΕ ότι περίπου 75% έχουν τον ένα και 30% και τους δύο γονείς
ανέργους. Και οι περισσότεροι απολύθηκαν τα χρόνια της παντοκρατορίας των
μνημονίων με τα οποία υποστηρίζετε ότι «σώζεται» η χώρα.
Η ανεργία που ΕΠΙΒΑΛΑΤΕ με την πολιτική των μνημονίων ΔΕΝ αποτελεί
«σημαντική διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας» για την οποία
μιλάει το ΦΕΚ 1139;
Ρωτήστε τους μαθητές πόσοι εργάζονταν τη φετινή χρονιά «προετοιμασίας» για
τις πανελλαδικές.
ΘΑ ΜΑΘΕΤΕ ότι τουλάχιστον οι μισοί μαθητές περιστασιακά ή και συνεχώς,
απογεύματα και βράδια, δούλευαν σε εργοστάσια, καφετέριες, φούρνους, περίπτερα
κ.ά. και η κούραση δεν τους επέτρεπε να διαβάσουν για τις εξετάσεις. Πολλές
απουσίες τις πρώτες ώρες γίνονταν για να κοιμηθούν λίγο περισσότερο και να
ξεκουραστούν, κινδυνεύοντας να χάσουν και τη χρονιά τους. Θα απορήσετε, πού
βρίσκουν δουλειά με τόση ανεργία; Ίσως χαρείτε κιόλας σκεπτόμενοι ότι υπάρχουν
δουλειές …
Ρωτήστε για τα ωρομίσθια. 1,5-3 ευρώ την ώρα, χωρίς ασφάλεια, ένσημα, Ι.Κ.Α.,
θα καταλάβετε …
Ρωτήστε τους μαθητές πόσοι έχουν οικογενειακά προβλήματα, οικογένειες
μονογονεϊκές, οικογένειες απούσες, με προβλήματα υγείας και αναπηρίες αληθινές
όχι ψεύτικες, οικογένειες πολυτέκνων που ζουν επτά άτομα σε ένα δωμάτιο…
ΘΑ ΜΑΘΕΤΕ ότι οι μισοί και περισσότεροι από τους μαθητές δεν μεγαλώνουν σε
ιδανικές συνθήκες αλλά με μύρια προβλήματα διαβίωσης.
Ρωτήστε για τα φάρμακα που χρειάζονται οι δικοί τους, για το γιατρό που
πρέπει να δούνε, για την εγχείρηση που κάποιος χρειάζεται. Θα δείτε ότι όλα τα
ζητήματα υγείας στην οικογένεια (για την οποία κόπτεσθε στο ΦΕΚ) είναι πάντα σε
δεύτερη μοίρα. Ακόμη και τα εμβόλια των μικρών παιδιών πολλές φορές
παραμελούνται.
Ρωτήστε τους μαθητές πόσοι τρώνε πρωινό. Σε 45% των περιπτώσεων θα πάρετε
αρνητική απάντηση. Γιατί; Βρείτε το, η ένδεια δεν είναι σπάνιο αίτιο. Πόσοι
αγοράζουν κάτι στο κυλικείο; Όλο και λιγότεροι. Θα το διαπιστώσετε.
Ρωτήστε τους μαθητές αν ΟΛΟΙ υποθετικά πέρναγαν σε σχολές εκτός της
Αττικής, σε άλλη πόλη, πόσοι θα πήγαιναν να φοιτήσουν; Θα μάθετε ότι ΚΑΝΕΙΣ ή
ελάχιστοι (2-3%) θα πήγαιναν, και όσοι είχαν αδέλφια που πέρασαν τις προηγούμενες
χρονιές θα σας διαβεβαιώσουν ότι ελάχιστα παιδιά πήγαν, τα περισσότερα δεν
έκαναν ούτε το ταξίδι για εγγραφή.
Ρωτήστε: Μα πώς επιβιώνετε; Εμείς με τα εκατομμύρια σε καταθέσεις, τα
δεκάδες σπίτια, τα σκάφη και τα τζιπ μας δεν μπορούμε να το καταλάβουμε, πείτε μας…
ΘΑ ΜΑΘΕΤΕ για πενιχρές συντάξεις γερόντων που φτάνουν για λίγο ψωμί για όλη
τη φαμίλια, για δανεικά και αγύριστα από φίλους και γνωστούς, για κόκκινα
δάνεια και κάρτες, για φαγητά σε συσσίτια φιλανθρωπικά, για μέρες πείνας, μέρες
σαν μέρες πολέμου...
Ρωτήστε (να είστε διακριτικοί) πόσοι έχουν άτομα στις οικογένειές τους,
συμπεριλαμβανομένων και των ίδιων, που ως μετανάστες, ασθενείς, γυναίκες, παιδιά,
ηλικιωμένοι, αδύναμοι άνθρωποι υπήρξαν θύματα ρατσιστικής βίας, εκφοβισμών,
χλευασμού, απομόνωσης.
Θα βρείτε μεγάλο ποσοστό και εδώ, μην απορήσετε. Τα υφιστάμενα πολιτικά και
κοινωνικά συστήματα στην Ελλάδα και σε πολλές χώρες δυστυχώς ανά τον κόσμο,
εστιάζουν στην Οικονομία και στην Τεχνολογία αντί στην Παιδεία και στην Πνευματική
ανάπτυξη, με αποτέλεσμα να ευνοούν, αντί να αποτρέπουν, τα φαινόμενα απαξίωσης
της ανθρώπινης ζωής, υποβάθμισης της προσωπικότητας και υιοθέτησης της άσκοπης
και αλόγιστης βίας.
Λέτε λοιπόν ότι με το ΦΕΚ σας φέρατε ηρεμία στα παιδιά και στις οικογένειές τους. Επιμένετε; Μετά
από αυτά που θα μάθετε περνώντας λίγη ώρα με τους μαθητές μας (αν την
διαθέσετε), πιστεύετε ότι είχαν ηρεμία οι οικογένειές τους ή μήπως ζούσαν διαρκώς
μέσα στη φτώχεια, στο άγχος και την αβεβαιότητα;
Ρωτήστε τους υποψηφίους πόσο έτοιμοι είναι για τις πανελλαδικές.
Θα δείτε πολύ μικρά ποσοστά ετοιμότητας και αυτοπεποίθησης, αλλά εσείς
έχετε έτοιμες εκατοντάδες σχολές σε μακρινές πόλεις έτοιμες να δεχτούν σχεδόν
όλους τους υποψηφίους, μοιράζετε ψεύτικα όνειρα που δεν θα εξαργυρωθούν ποτέ,
παραπλανάτε τους νέους με «επιτυχίες» σε σχολές που πιθανότατα δεν θα περάσουν
ούτε απ’ έξω.
Γιατί βέβαια, οι σχολές υψηλής ζήτησης και πιθανότερης επαγγελματικής
αποκατάστασης είναι για μαθητές με κύρος, χρήματα, υποστηρικτικό περιβάλλον, χωρίς
ουσιώδη προβλήματα, το ξέρετε, έτσι αναπαράγεται διαχρονικά με επιτυχία το
μοντέλο του ταξικού διαχωρισμού πληβείων και αριστοκρατών, αρχαίο μοντέλο,
«πετυχημένο», βολικό.
Ακόμη ρωτήστε τους: «Πόσο «λαχταράτε» να περάσετε;»
Δεν θα δείτε ενθουσιασμό. Κι αν περάσουν Αθήνα, ακόμη κι αν τελειώσουν τη
σχολή, το ξέρουν, ΔΕΝ θα βρουν δουλειά αντίστοιχη των προσδοκιών τους, ή θα
υποαπασχολούνται ή θα αμείβονται με ένα γλίσχρο μισθό ή θα γίνουν μακροχρόνια
άνεργοι. Αν και είναι απίθανο να αποφοιτήσουν με τόσα κοινωνικά και οικονομικά εμπόδια.
Κάπου εδώ πάρτε μια ανάσα και αναρωτηθείτε. Όλοι αυτοί οι μαθητές, χρωστάνε
στην Ευρώπη σας, στις αγορές σας; Όχι βέβαια. Χρωστάνε στις Τράπεζες που κι
αυτές αφού εκπλειστηριάσανε ότι μπορούσαν, τους γύρισαν την πλάτη και δεν δίνουν
πια ούτε ένα ευρώ για το νοίκι ή για τα τρέχοντα έξοδα. Γιατί ο άνεργος είναι
και πιστωτικά … αφερέγγυος, αν και έχει τεράστια ανάγκη κοινωνικής βοήθειας για
να ζήσει την οικογένειά του.
Ρωτήστε τους τέλος (εδώ θα σας αρέσει η απάντηση). «Θέλετε να κάνουν
απεργία οι καθηγητές στις εξετάσεις;» Όχι θα πουν, να τελειώνουμε το σχολείο το
συντομότερο. Να ψάξουμε για καμιά δουλειά. Για λίγα ευρώ, να βοηθήσουμε την
οικογένεια.
Είναι ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΙΑ οι μαθητές μας εδώ στα Άνω Λιόσια. ΥΠΕΥΘΥΝΑ. Αλλά και αδικημένα.
Βασανισμένα από μικρά. Ζητάνε το αυτονόητο. Να μπορούν να ζήσουν καλά, να
κάνουν οικογένεια, παιδιά, να μορφωθούν τα παιδιά τους χωρίς το άγχος που αυτά είναι
φορτωμένα από τα μνημόνια και τις πολιτικές σας.
Ρωτήστε τα όμως πόσο αισιόδοξα είναι για το μέλλον τους. Ελπίζουν; Εδώ θα
πάρετε ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ. Έχουν χάσει σχεδόν κάθε ελπίδα.
Αλλά εσείς, κ.κ. Ισχυροί, τους δώσατε πολλά μαθήματα στα λίγα χρόνια της
ζωής τους στο σχολείο. Στο δικό μου σχολείο, που αγαπώ και για το οποίο είμαι
υπερήφανος, το ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων, τους αφήσατε να στοιβάζονται σε άθλια
κακοσυντηρημένα κοντέινερ σεισμοπαθών για περισσότερα από 10 χρόνια. Δεκάδες
ανάλογα παραδείγματα υπάρχουν ακόμα σε όλη την Ελλάδα. Τα γνωρίζετε.
Τους αφήνετε κάθε χρόνο σχεδόν με ελλείψεις σε βιβλία και καθηγητές, σε
υποδομές, σε εποπτικά υλικά, σε θέρμανση.
Τους δώσατε ΠΟΛΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ εγκατάλειψης, αδιαφορίας. Με την πολύχρονη
μονομερή λιτότητα προς τις οικογένειές τους, τους στερήσατε την ελπίδα, τους
κλέψατε την αισιοδοξία, τους κάνατε θύματα ξενόφερτων συμφερόντων, θέλετε να
τους κάνετε άβουλα γρανάζια φτηνών μηχανών που να γυρνάνε χωρίς να σκέφτονται.
Να δουλεύουν για ψίχουλα, να ΜΗΝ μπορούν να κάνουν οικογένεια, παιδιά (αλήθεια,
το δημογραφικό πρόβλημα στην Ελλάδα σας λέει τίποτε; Όχι στην Τρόικα, σε σας
τους Έλληνες πολιτικούς).
Να απολύονται από τους εργοδότες εύκολα, αβίαστα, χωρίς διατυπώσεις, ανά
πάσα στιγμή. Η «ασφάλεια στην εργασία στην Ελλάδα» θα είναι με τις ενέργειές
σας από τα πιο σύντομα ανέκδοτα. Αν βέβαια περιστασιακά βρίσκουν εργασία.
Και τώρα πριν τις Πανελλαδικές δίνετε στους τελειόφοιτους μαθητές μας το ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ
ΚΑΙΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ - ΠΛΗΓΜΑ, που όμως είναι απαραίτητο για την Τρόικά σας, για τη
συνέχιση της εξουσίας σας.
ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΕΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥΣ.
Αυτούς που ως επιστήμονες και παιδαγωγοί, μόχθησαν για να σπουδάσουν,
ξενύχτησαν, έκαναν μεταπτυχιακά, με κόπους και έξοδα των οικογενειών τους και
των ιδίων.
Αυτούς, που όνειρό τους είναι να πραγματοποιήσουν οι ΜΑΘΗΤΕΣ τους τα όνειρά
τους, που πασχίζουν για να μορφωθούν οι ΜΑΘΗΤΕΣ τους, να βοηθήσουν τους ΜΑΘΗΤΕΣ
τους να ξεπεράσουν τα ψυχολογικά, οικογενειακά, κοινωνικά τους προβλήματα, να γίνουν οι ΜΑΘΗΤΕΣ τους πολίτες
ώριμοι, άξιοι, δυνατοί, ευτυχισμένοι σε μια σύγχρονη κοινωνία αλληλεγγύης και
όχι κοινωνία κανιβαλισμού και διαφθοράς.
Αυτό που είναι θλιβερό και εξοργιστικό είναι ότι προσπαθείτε να πείσετε
τους μαθητές και τους γονείς τους ότι οι δάσκαλοί τους αδιαφορούν και θέλουν να
τους βλάψουν. Αυτοί που κοιμούνται και ξυπνούν με την έννοια τους στην πρόοδο
των ΜΑΘΗΤΩΝ τους.
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΤΕ, ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΟΥΣ ΖΩΗΣ είναι ότι η
κοινωνία που τους ετοιμάζετε, ακόμη και αν μορφωθούν, κι αν γίνουν επιστήμονες θα
τους θεωρεί ασήμαντους αν δεν είναι εύποροι και ισχυροί και θα τους
ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΕΙ, θα εφαρμόζει δηλαδή ΚΡΑΤΙΚΗ ΒΙΑ σε κάθε περίπτωση που θα τολμούν
να διεκδικούν τα δικαιώματά τους για μια καλύτερη ζωή. Ακριβώς όπως κάνετε
σήμερα με τους δασκάλους τους.
Και το μάθημα το προσχεδιάσατε καλά, φέρατε τη νομοθεσία που έγειρε τις
αντιδράσεις, πότε; Λίγο πριν τις πανελλαδικές!! Έτσι με την επιστράτευση
προσχεδιασμένη, την εξαγγείλατε – ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ – ΠΡΙΝ
αποφασισθεί η απεργία από τους καθηγητές. ΧΩΡΙΣ να ξέρετε ότι θα αποφασισθεί. Ίσως
και να μην αποφασιζόταν. Προσωπικά ΔΕΝ συμφωνώ με την απεργία στις
Πανελλαδικές.
Αλλά η καθόλου αναγκαία επιστράτευσή σας σε χιλιάδες πολίτες για πολλοστή
φορά είναι μια άνομη πράξη που αντιβαίνει στους κανόνες της Δημοκρατίας.
Είναι μια πράξη που δείχνει ότι το Κράτος, το σύγχρονο «Ευρωπαϊκό» σας Κράτος,
μπορεί να παρακάμπτει βίαια το διάλογο,
την κριτική αντιπαράθεση, τη λογική, την ευαισθησία, τον ανθρώπινο παράγοντα,
το λόγο των πολιτών του.
Αυτά δηλαδή που διδάσκουμε οι εκπαιδευτικοί στους μαθητές μας από τα
μικράτα τους,
αυτές οι αξίες που προσπαθούμε χρόνια ολόκληρα να ενσωματώσουν στην
προσωπικότητά τους για να δομήσουν μια καλύτερη κοινωνία,
με το τελευταίο δικό σας μάθημα κατάχρησης εξουσίας,
φοβάμαι ότι τα πετάτε όλα μονομιάς στον κάλαθο των αχρήστων.
Αυτή λοιπόν είναι η σύγχρονη Ελλάδα;
Το Ελληνικό Σύνταγμα σας δίνει αυτό το δικαίωμα;
_
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου