( !!! Εξελίξεις: Κάτι αρχίζει να αλλάζει ..... Διαβάστε τις εξελίξεις στα σχόλια της ανάρτησης ...)
Παραθέτω το κείμενο μιας επιστολής που έστειλα με e-mail προς τον Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο και τα Μέλη του Δ.Σ. της Εθνικής Στατιστικής Αρχής για το ζήτημα της ετήσιας χειρόγραφης αποστολής των στοιχείων των σχολείων. Ομολογώ ότι δεν μπορώ να κατανοήσω την αναχρονιστική αυτή διαδικασία αυτή στην οποία συμμετέχω τα τελευταία 4 χρόνια και παρότι είχα στείλει ανάλογες επιστολές ξανά στις 2-11-2007, και στις 20-10-2009 με ταχυδρομείο, απευθείας υπόψη του Προέδρου/Διευθυντού της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ΔΕΝ πήρα ποτέ καμιά απάντηση και φυσικά εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι επιστολές δεν ελήφθησαν υπόψη. Το κοινοποίησα και στον κ. Πανάρετο, Υφυπουργό Παιδείας ως Καθηγητή Πιθανοτήτων και Στατιστικής και ως αρμόδιο να ενεργήσει ανάλογα για την αποδοτικότερη διαχείριση των ευαίσθητων και σημαντικών στατιστικών στοιχείων της Εκπαίδευσης.
ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
Αθήνα 23 Οκτωβρίου 2010
Προς κ.κ. Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο και Μέλη της ΕΛΣΤΑΤ και Υπευθύνους συλλογής στοιχείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Κοινοποίηση Υφυπουργό Παιδείας κ. Ι. Πανάρετο, Καθηγητή Πιθανοτήτων και Στατιστικής
Αξιότιμοι κ.κ.
Την ίδια περίπου επιστολή σας είχα στείλει ξανά στις 2-11-2007, και στις 20-10-2009 με ταχυδρομείο, απευθείας υπόψη του Προέδρου/Διευθυντή της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας και αλλά δεν πήρα ποτέ καμιά απάντηση και φυσικά εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι επιστολές δεν ελήφθησαν υπόψη. Ελπίζω να πάρω μια απάντηση τώρα (θετική ή αρνητική αλλά τεκμηριωμένη) ως απάντηση με e-mail ή και εγγράφως στο σχολείο μου.
Είμαι εκπαιδευτικός στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων και σας έστειλα και εφέτος μέσω της υπηρεσίας τα στατιστικά ΣΕ-6, ΣΕ-6Β και 6Γ του σχολείου μου. Χρησιμοποιούμε όπως πολλά σχολεία το πρόγραμμα ΕΠΑΦΟΣ που βοηθάει στην εξαγωγή στατιστικών στοιχείων, αφού εκεί καταχωρούμε τα στοιχεία μαθητών και καθηγητών και μπορούμε να τα επεξεργαστούμε γιατί υπάρχει δυνατότητα εξαγωγής τους σε μορφή Microsoft Excel. Επίσης, ευχαρίστως εργαζόμαστε για τη συλλογή των στοιχείων που μας ζητάτε, γιατί πιστεύουμε ότι η στατιστική μελέτη και αξιοποίησή τους σε ευρεία κλίμακα βοηθάει στον καλύτερο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, με θετικά αποτελέσματα για την Εκπαίδευση στη χώρα μας.
Κάθε χρόνο ζητάτε να σας υποβάλλουμε στατιστικά στοιχεία του σχολείου μας με ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΗ συμπλήρωση 15 - 20 σελίδων πρωτότυπων εντύπων σε δύο αντίγραφα. Επίσης δεν επιτρέπετε να γίνει αποστολή των στοιχείων σε CD, με e-mail ή έστω εκτυπωμένων πινάκων με τα στατιστικά στοιχεία από ηλεκτρονικό υπολογιστή (που θα αξιοποιούσατε με προγράμματα οπτικής αναγνώρισης χαρακτήρων)!!, αλλά μόνο στα ειδικά έντυπα, συμπληρωμένα με το χέρι που δεν είναι σχεδιασμένα για να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε εκτυπωτή (είναι σε μεγάλο μέγεθος και το ένα σε μορφή τετραδίου).
Πρέπει να λάβετε υπόψη (θα πρέπει να το γνωρίζετε καλύτερα από εμένα) ότι η ιδιόχειρη συμπλήρωση τέτοιων ΠΟΛΥΠΛΟΚΩΝ εντύπων είναι μια μέθοδος ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗ σήμερα την εποχή των νέων τεχνολογιών και δεν μπορώ να πιστέψω ότι η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της Ελλάδας δεν επωφελείται της πλήρους αξιοποίησης των ηλεκτρονικών υπολογιστών για τις στατιστικές της μελέτες, ώστε αυτές να είναι όσο το δυνατόν πιο αξιόπιστες με το μικρότερο κόστος και στο λιγότερο χρόνο.
Η χειρόγραφη συμπλήρωση των εντύπων, πέραν της σπατάλης πολύτιμου χρόνου (εφόσον τα στοιχεία αναζητούνται σε Η/Υ, εκτυπώνονται και μετά αντιγράφονται, εγώ μάλιστα τα αντιγράφω πρώτα πρόχειρα σε φωτοτυπίες και μετά στα επίσημα έντυπα) ενέχει τον κίνδυνο λαθών αντιγραφής και υπολογισμών (π.χ. στις προσθαφαιρέσεις μεταξύ γραμμών και στηλών) κ.λπ. από τον υπεύθυνο κάθε σχολείου που δεν έχει άφθονο χρόνο στη διάθεσή του αφού η κύρια εργασία του αφορά φυσικά τη διδασκαλία και την προετοιμασία της. Δεν πιστεύω να νομίζετε ότι υπάρχουν γραμματείς ή άλλο διοικητικό προσωπικό στα σχολεία.
Δείτε λοιπόν τον τεράστιο 1ο πίνακα του ΣΕ-6 με τη μορφή παλιών λογιστικών βιβλίων και δίχρωμη !! εκτύπωση ώστε να γίνονται πράξεις οριζοντίως και καθέτως, ή τον τεράστιο επίσης πίνακα αλλοδαπών-παλιννοστούντων όπου πρέπει να γράφουμε δεκάδες φορές με το χέρι τις ίδιες λέξεις (ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑ ……………………, ΓΕΝΝΗΣΗ ……………….., ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ……………………, ΜΗΤΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ …………….., ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ …………………………………….., κ.λπ.) αφού αναγράφουν τα έντυπα μάλιστα μια παρατήρηση ότι «ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΟΜΟΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΛΩΝ», παρατήρηση που εγείρει μειδίαμα και αναρωτιέται κανείς αν τα ομοιωματικά δεν ανήκουν στη γλώσσα μας.
Δείτε όμως π.χ. Ελληνικό Λεξικό Φυτράκη: «τα ομοιωματικά είναι σημείο γραφής με το οποίο υπονοείται η επάνω απ' αυτό γραμμένη λέξη, φράση ή αριθμός». Απλά και σωστά ελληνικά.
Δείτε επίσης τους δεκάδες παρόμοιους πίνακες των εντύπων και θα αναγνωρίσετε ότι ακόμη και η απλή αντιγραφή τους ενέχει τον κίνδυνο λαθών και είναι δυσχερής, χρονοβόρα και περιττή, τη στιγμή που η ηλεκτρονική υποβολή μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους σε μορφή φύλλων εργασίας, αρχείων βάσεων δεδομένων κ.λπ. που φυσικά μπορείτε εύκολα να χειριστείτε εφόσον όλα τα προγράμματα Η/Υ μπορούν να μετατρέπουν και να διαχειρίζονται αρχεία πολλών μορφών (xls, dbf, txt, mdb κ.ά.).
ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΒΕΒΑΙΑ ΚΙΝΔΥΝΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΝ ΛΑΘΩΝ ενέχει η διαδικασία ΜΕΣΑ στην υπηρεσία σας, της καταχώρισης των στοιχείων σε υπολογιστή από χειρόγραφα έντυπα από χιλιάδες σχολεία, που είναι απαραίτητη για την παραπέρα αξιοποίησή τους. Υπολογίζω ότι πρέπει να μεταγράφετε σε Η/Υ τουλάχιστον 50.000 – 60.000 χειρόγραφες Α3 σελίδες, μόνο από τα Λύκεια και σίγουρα η διαδικασία διαρκεί εβδομάδες ή και μήνες, με χιλιάδες ώρες επίπονης και άχαρης εργασίας αντιγραφής στοιχείων. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται να σας το γνωστοποιήσω εγώ αυτό, το ξέρετε ήδη πολύ καλά. Είμαι σίγουρος ότι θα διαθέτετε και υπηρεσία ελέγχου και διόρθωσης λαθών από τη μεταγραφή του χειρόγραφου στον Η/Υ.
Δεν θα σας ήταν απλούστερο άραγε να δώσετε στα σχολεία με e-mail κάποιες φόρμες π.χ. EXCEL (ή καλύτερα του OPEN OFFICE που είναι δωρεάν και συμβατό) για συμπλήρωσή τους και να λαμβάνετε πάλι μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τα δεδομένα και με ελάχιστο κόπο και στον ελάχιστο δυνατό χρόνο να συνενώνετε όποια στοιχεία χρειάζεστε σε ενιαία αρχεία στατιστικής επεξεργασίας (σε προγράμματα όπως το SPSS, EXCEL, Oracle κ.ά. που χειρίζονται δεκάδες διαφορετικούς τύπους αρχείων); Είμαστε στο 2010, δε νομίζω να μην έχετε πληροφορικούς που να μπορούν να κάνουν αυτή την απλή διαδικασία.
Επίσης δεν υπάρχει τεχνολογικός αναλφαβητισμός, σας διαβεβαιώνω, στους εκπαιδευτικούς της χώρας μας και στο 99% των σχολείων δεν θα υπάρχει πρόβλημα καταχώρισής τους από κάποιο συνάδελφο με λίγες γνώσεις πληροφορικής.Ακόμη πιο αποδοτική θα είναι η on-line συμπλήρωσή τους ώστε τα στοιχεία να είναι άμεσα διαθέσιμα στους ερευνητές σας για επεξεργασία.
Εκτός από τα παραπάνω, πρέπει να σκεφτείτε και
· το σημαντικό οικονομικό όφελος για την υπηρεσία σας από την εξοικονόμηση εξόδων για την τυπογραφική εκτύπωση των φορμών
· αλλά και το τεράστιο κόστος των εργατοωρών για την αντιγραφή των στοιχείων σε υπολογιστές,
· το οικονομικό όφελος της υπηρεσίας σας και των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας από την αποφυγή των ταχυδρομικών εξόδων αποστολής,
· και φυσικά και το περιβαλλοντικό όφελος από την μείωση της σπατάλης χαρτιού,
· παράλληλα με το όφελος της διευκόλυνσης των υπευθύνων συλλογής στοιχείων στα σχολεία
· και τέλος και το ανεκτίμητο όφελος της μείωσης των λαθών που συμβάλλει στην αξιοπιστία κάθε στατιστικής μελέτης.
Τα οφέλη δεν είναι και λίγα, ελπίζω ότι είναι καταφανές.Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας, θα ήμουν υποχρεωμένος αν αυτή, την 3η φορά που σας γράφω για το ίδιο ζήτημα, με ενημερώνατε για τις σκέψεις και κυρίως για τις ενέργειές σας για τις παραπάνω παρατηρήσεις μου.
Με εκτίμησηΓεώργιος Στάμος, Εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ14.01, 1ο ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων
_
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
5 σχόλια:
Δόθηκε μεγάλη σημασία στο κείμενο από μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΣΤΑΤ, με ευχαρίστησαν για τις επισημάνσεις και μου απάντησαν ότι θα συζητηθούν οι παρατηρήσεις μου, θα ληφθούν υπόψη και θα με ενημερώσουν.
Χαίρομαι για τη μέχρι τώρα έκβαση και τους ευχαριστώ, γιατί δυστυχώς μέχρι τώρα σπάνια έχω λάβει απαντήσεις σε προτάσεις που έχω κάνει. Δείτε το blog μου, όλες οι αναρτήσεις με προτάσεις, υποδείξεις κ.λπ. έχουν σταλεί με e-mails, γράμματα, σχόλια σε blogs των πολιτικών, αναρτήσεις σε διαβουλεύσεις στο Υπουργείο, Παιδ. Ινστιτούτο, Υπουργούς, Υφυπουργούς, Διευθυντές Σπουδών αλλά και απαντήσεις δεν έχω λάβει και δεν έχουν ληφθεί υπόψη (με εξαιρέσεις, που αναφέρονται στο blog, με καλά αποτελέσματα).
Δείτε τις απαντήσεις στην επιστολή μου
Αγαπητέ κύριε Στάμο,
Ευχαριστούμε πολύ για την άκρως ενημερωτική επιστολή σας, την οποία διάβασα πολύ προσεκτικά. Εγώ προσωπικά, και όσο εξαρτάται από εμένα, σας διαβεβαιώνω ότι θα καταβάλω κάθε προσπάθεια για προώθηση της επιστολής σας. Στις 5 Νοεμβρίου η επταμελής Στατιστική Αρχή έχουμε συνεδρίαση και ελπίζω να συζητήσουμε τις απόψεις σας και θα σας ενημερώσουμε σχετικά.
Με πολλή εκτίμηση
Ζωή Γεωργαντά
Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Μέλος της ΕΛ.ΣΤΑΤ. (μετά από ψηφοφορία της Βουλής των Ελλήνων)
Και άλλη απάντηση
Αγαπητέ κύριε Στάμο,
Εκτιμώ πολύ το ενδιαφέρον που δείχνετε σχετικά με τη συγκέντρωση και την υποβολή των στοιχείων της Εκπαίδευσης, όπως αυτό διατυπώνεται στην επιστολή σας της 23ης Οκτωβρίου 2010, μιας και για τις προηγούμενες επιστολές που στείλατε δεν έχω ενημέρωση.
Θα ήθελα να σας γνωρίσω ότι οποιαδήποτε παρατήρηση, πρόταση και συνεργασία πάνω στο θέμα όλων των στατιστικών ερευνών που διεξάγει η ΕΛ.ΣΤΑΤ. και συνεπώς και των στατιστικών εκπαίδευσης είναι καλοδεχούμενη. Δεδομένου ότι η ΕΛ.ΣΤΑΤ. βρίσκεται σε μια συνεχή προσπάθεια βελτίωσης των μεθόδων και των τεχνικών της με σκοπό την αποτελεσματικότερη διεξαγωγή των ερευνών, την μείωση του φόρτου των ερευνωμένων για την κατάρτιση στατιστικών που να χαρακτηρίζονται από πληρότητα, ορθότητα & αξιοπιστία, καθώς επίσης κια στην χρησιμοποίηση σύγχρονων μεθόδων, σας διαβεβαιώ ότι τα σχόλιά σας λαμβάνονται πολύ σοβαρά υπόψη. Ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Κοινωνικών Στατιστικών, στον οποίο κοινοποιείται το μήνυμα αυτό, έπειτα από συνεργασία με τους αρμόδιους για τις στατιστικές εκπαίδευσης και μαζί μου, θα μελετήσει το θέμα, αν δε χρειαστεί θα έλθει σε επαφή μαζί σας.
Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας.
Αθανασία Ξενάκη
Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.)
Γενική Διεύθυνση Στατιστικών Ερευνών
Γενική Διευθύντρια Στατιστικών Ερευνών
email : general.directorate2@statistics.gr; nxenaki@statistics.gr
Τηλέφωνο : +30 213 135 2151
Φαξ : +30 213 135 2937
Είχα απάντηση από τον Υφυπουργό ότι θα διερευνηθεί το ζήτημα και τον ευχαριστώ.
Re: Υποβολή Στατιστικών Στοιχείων στην Εθνική Στατιστική Υπηρεσία. Προσοχή, ΜΟΝΟ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ !!! Ελλάδα, 2010.
Friday, October 29, 2010 3:25 PM
From: "Deputy Minister of Education" To: "Γιώργος Στάμος"
Σας ευχαριστώ για την ενημέρωση. Θα το διερευνήσω.
Καθηγητής Ιωάννης Πανάρετος
Υφυπουργός Παιδείας
Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Ανδρέα Παπανδρέου 37, 151 80, Μαρούσι
Αυτό δείχνει ότι πρέπει εμείς οι εκπαιδευτικοί να στέλνουμε επιστολές, προτάσεις, υπομνήματα προς το Υπουργείο γιατί υπάρχει αποτέλεσμα όπως φαίνεται από την παρούσα περίπτωση των στατιστικών στοιχείων που δεν είναι βέβαια από τα φλέγοντα ζητήματα της Εκπαίδευσης, αλλά πιστέψτε με απασχολεί επί λίγες μέρες κάθε χρόνο χιλιάδες εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Θα μου πείτε, κανείς άλλος δεν ενδιαφέρθηκε; Προφανώς. Συχνά αποδεχόμαστε μια κατάσταση και περιμένουμε να αλλάξει ως δια μαγείας. Δεν γίνεται όμως έτσι.
Υπάρχει και η διστακτικότητα της επώνυμης δημόσιας έκθεσης που είναι κατανοητή σε ένα βαθμό, αλλά οι εποχές έχουν αλλάξει, δεν νομίζω ότι πια υπάρχει λόγος ανησυχίας.
Μόνο με επώνυμες αναφορές, προτάσεις, κριτικές μπορούμε να περιμένουμε ότι οι απόψεις μας θα ληφθούν υπόψη.
Κύριε Στάμο, από άρθρο σας στο alfavita για τις παρελάσεις βρήκα το σύνδεσμο για το blog σας.
Αυτή είναι η πρώτη ανάρτηση που διάβασα και σας συγχαίρω για το ενδιαφέρον και τις εποικοδομητικές προτάσεις σας, αλλά και για την επιμονή σας, η οποία απ' ότι βλέπω απέδωσε αυτή την τρίτη (!) φορά.΄
Έχοντας πει αυτά, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να με πληροφορήσετε για το ποια στοιχεία των μαθητών των σχολείων ενημερώνετε κάθε χρόνο τη Στατιστική Υπηρεσία.
Δημοσίευση σχολίου