Τρίτη, 26 Ιουνίου 2012

Για τα παιδιά φοβάμαι


Σαν ήμουνα μικρό παιδί
Μου λέγαν παραμύθια
Με Δράκους, Τέρατα, Θεριά
Κι ο Θάνατος, συνήθεια

Μέσα μου τρόμαζα, μα δες
Δεν έκλαιγα, σιωπούσα
Περίμενα με υπομονή
Την ώρα καρτερούσα

Που ένα θαύμα μαγικό
Τον ήρωα ανασταίνει
Μα ύπνος δε μ’ έπιανε πριν δω
Το Τέρας να πεθαίνει

Μα τώρα που μεγάλωσα
Δεν ζω με παραμύθια
Ο Πόνος και ο Θάνατος
Είναι η πικρή Αλήθεια

Θαρρώ εγώ είμαι τυχερός
Λίγες δεκάδες χρόνια
Πόλεμο δεν εγνώρισα
Την Κόλαση δεν είδα

Μα ξέρω πως τ’ αδέρφια μου
Σε μακρινές πατρίδες
Τον τρόμο ζουν καθημερινά
Πολέμου καταιγίδες

Δίστομο και Καλάβρυτα
Άουσβιτς και Νταχάου
Ταχρίρ, Ουτόγια, Τιεν Αν Μεν
Σερβία, Παλαιστίνη

Λίστες Θανάτου ατέλειωτες
Η μάνα γη - πατρίδα
Τόπους θυσίας γέμισε
 Αθώων εκατόμβες

Άνθρωποι δε λογίζονται
Τέρατα ανθρωποκτόνα
Πόνο και τρόμο προκαλούν
Σε Δαίμονες πιστεύουν

Είδα πως κάποιους γύρω μας
Τα Τέρατα δεν τους σκιάζουν
Κοιτώντας στον  καθρέφτη τους
Αλίμονο, τους μοιάζουν

Τη φρίκη κι αν τη συναντούν
Τα μάτια δεν τα κλείνουν
Γελάνε, χαίρονται, ορμούν
Τα ίχνη τους αφήνουν

Κι είναι ζωή πραγματική
Δεν είναι παραμύθια
Ο Πόνος και ο Θάνατος
Είναι η πικρή Αλήθεια

Τώρα που μεγάλωσα
Ο ύπνος δε με πιάνει
Ελπίδες δεν υπάρχουν πια
Το Τέρας να πεθάνει

Γιατί τα γράφω όλ’ αυτά;
Η απόγνωση με σπρώχνει
Να σας φωνάξω ΔΑΣΚΑΛΟΙ
ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΦΟΒΑΜΑΙ

ΜΟΡΦΩΣΤΕ ΤΑ, ΔΙΔΑΞΤΕ ΤΑ
ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΝΑ ΜΙΣΗΣΟΥΝ
ΑΓΑΠΗ ΝΑ’ ΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ
ΤΗ ΦΡΙΚΗ ΝΑ ΜΗ ΖΗΣΟΥΝ
_

Σάββατο, 16 Ιουνίου 2012

Διαβάστε το «ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ» κ.κ. Υπουργοί και Πολιτικοί που θα ασχοληθείτε με την ΠΑΙΔΕΙΑ


ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 

Άνοιξε συζήτηση πρόσφατα για την κατάφωρη διάκριση σε βάρος των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης  για τους οποίους δεν υπάρχει πρόβλεψη επαναληπτικών εξετάσεων αν αρρωστήσουν κατά τη διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων. Το θέμα έχει αναδειχθεί τουλάχιστον από το 2009 στο blog μου (http://gst2008.blogspot.gr/2009/06/blog-post_23.html) αλλά και με e-mails που έστελνα στο Υπουργείο και με δημοσιεύσεις σε εκπαιδευτικά sites και blogs και ταυτόχρονα είχε γράψει δημόσια και ένας μαθητής των ΕΠΑ.Λ. Το επανέφερα «σε ώτα μη ακουόντων» και τα επόμενα χρόνια, το έθεσε και η ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων, τίποτε. Αδιαφορία από την Πολιτεία, αφού γι αυτήν οι μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, οι βιοπαλαιστές, που έχουν μύρια οικονομικά, κοινωνικά και οικογενειακά προβλήματα, είναι μαθητές Β κατηγορίας. Δεν έμπαιναν καν στον κόπο να απαντήσουν. Να θυμίσουμε ότι τότε ακόμη οι μαθητές του ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων έκαναν μάθημα επί 10 χρόνια σε κοντέινερ σεισμοπαθών, σε συνθήκες άθλιες, απαράδεκτες. Το άκρον άωτον της διάκρισης, της αδιαφορίας για τους μαθητές μας.

Εφέτος υπήρξε ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ στις 14-6-2012 μια απάντηση από την Πολιτεία, από την υπηρεσιακή Υπουργό Παιδείας κα Κιάου (προς τιμή της) που αναγνωρίζει το πρόβλημα). Βέβαια ΔΕΝ το λύνει, δηλώνοντας νομοθετικό κενό και αδυναμία να δράσει ως υπηρεσιακή Υπουργός.

Γράφει στο Δελτίο Τύπου «Η εξομοίωση ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. στο θέμα αυτό προϋποθέτει σχετική νομοθετική ρύθμιση η οποία δεν μπορεί να γίνει από υπηρεσιακή κυβέρνηση.»
Θα διαφωνήσουμε. 

Δεν χρειάζεται καμία νομοθετική ρύθμιση. Μια απλή εγκύκλιος χρειάζεται. Ο νόμος υπάρχει.
Διαβάστε απλώς το ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕPΟ
Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα
Άρθρο 4
1. Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου.
2. Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Θέλετε και άλλο νόμο;
Τώρα είναι αργά θα μου πείτε, λόγω εκλογών. Καλώς. Ας δράσουν λοιπόν ΑΜΕΣΑ οι επόμενοι … Ας λάβει υπόψη του ο νέος Υπουργός, ότι η πρώτη εγκύκλιος που θα πρέπει να υπογράψει είναι ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ, είναι ο καθορισμός ημερομηνίας επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων για τους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. στο 3ο 10ήμερο του Ιουνίου. Για να σταματήσει μια από τις πολλές απαράδεκτες διακρίσεις εναντίον των ΑΞΙΩΝ μαθητών μας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Όσον αφορά τις υπόλοιπες και πολλές διακρίσεις σε βάρος τους, θα συνεχίσουμε να σας ενοχλούμε κ.κ. Υπουργοί και Υπηρεσιακοί Παράγοντες της Παιδείας. Μέχρι να εφαρμόσετε ΠΛΗΡΩΣ το Σύνταγμα. Και ειδικά, το άρθρο 4.
_

Παρασκευή, 15 Ιουνίου 2012

Εύκολη επιλογή


Αγαπητοί φίλοι,
Πριν ψηφίσουμε ας σκεφτούμε καλά ...
Το διακύβευμα των εκλογών δεν είναι μνημόνιο ή σχέδιο ανόρθωσης ... - ευρώ ή δραχμή ... - μέσα ή έξω από την Ευρώπη και άλλα παραπειστικά δίπολα
Αλλά το πώς να βελτιωθεί η ζωή μας!
Μ' αυτές τις εκλογές δεν βλέπω φως
Σε λίγα χρόνια ίσως

Αφού μας - καλοδεχούμενο - πετάξουν έξω από την ευρω-λαμογιο - σπεκουλο - ζώνη τους
το βλέπω μέσα στη χρονιά, ανεξαρτήτως κυβερνητικού σχήματος
και αφού καταλάβουμε ότι η Νότια Ευρώπη δεν ανήκει στην Ευρώπη και θα γίνει δημοκρατικότερη στα επόμενα χρόνια
αλλά και ότι σε όλους τους λαούς αξίζει μια καλύτερη Ευρώπη από τη σημερινή συνομοσπονδία κατ' επίφαση δημοκρατικών κρατών όπου ο κόσμος φτωχαίνει και χάνει σιγά σιγά τα κεκτημένα (πενιχρά) δικαιώματά του στη δουλειά, τη μόρφωση και την υγεία γιατί αυτά αφαιρούν πλούτο από τις οικονομικές ολιγαρχίες που έχουν παγκοσμίως μια αγαστή συνεργασία

θα αρχίσουμε να αλλάζουμε
και να ελπίζουμε

Ας ψηφίσουμε λοιπόν βλέποντας πιο μακριά, τι θα θέλαμε να έχουμε στην Ελλάδα μετά από λίγα χρόνια
Ας μην υποκύψουμε στον πειρασμό να ψηφίσουμε πιστεύοντας τις μεγαλοστομίες για το τι θα κάνουν οι νεοεκλεγέντες από 18 Ιουνίου (που θα ... αλλάξουν τα πάντα)
Ας ψάξουμε, πίσω από τα κομματικά προγράμματα, αν υπάρχουν ψήγματα ιδεολογικής βάσης και οράματος για μια καλύτερη δημοκρατική κοινωνία

Όπου λοιπόν βρούμε τέτοιες ενδείξεις,
εκεί η ψήφος, εύκολα και αβίαστα
χωρίς ενοχές

Ας ψηφίσουμε αυτό που θα ψήφιζαν
τα παιδιά μας
και τα αγέννητα εγγόνια μας
_

Πέμπτη, 7 Ιουνίου 2012

Γιατί κύριε;


Στην E’ Δημοτικού, Ιούνιος 2012, λίγες μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία.
Ο δάσκαλος κάνει μάθημα για την Ευρωπαϊκή Ένωση.

- Η Ευρωπαϊκή Ένωση παιδιά μου, περιλαμβάνει 27 χώρες και πολλές από αυτές έχουν το ίδιο νόμισμα, το ευρώ. Είμαστε περήφανοι που η Ελλάδα είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και που ανήκει επίσης στις χώρες με ισχυρό κοινό νόμισμα, στις χώρες της Ευρωζώνης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι οικονομικός και πολιτικός συνασπισμός κρατών που έχει στόχο να προασπίζει τα δικαιώματα των πολιτών, να προστατεύει την Υγεία, την Παιδεία, την Ελευθερία, την Ασφάλεια, τη Δικαιοσύνη για τους πολίτες της που ανέρχονται σε 500 εκατομμύρια …

- Κύριε
- Ναι Παναγιώτη
- Είπατε ότι είναι καλό να είμαστε στην Ευρώπη;
- Φυσικά παιδί μου, έξω από την Ευρωζώνη είναι το χάος, η ανασφάλεια, η φτώχεια, η ανεργία …
- Μήπως κάνετε λάθος κύριε, αφού είμαστε στην Ευρώπη γιατί ο μπαμπάς μου είναι άνεργος;
- Εε ….  μερικές φορές υπάρχουν προβλήματα, ξέρετε η Ελλάδα χρωστάει πολλά χρήματα στην Ευρώπη και πήρε δάνεια να τα εξοφλήσει και …
- Κι εμείς πήραμε δάνειο και σπίτι …
- Είδες; Καμιά φορά είναι ανάγκη να παίρνει κανείς δάνεια
- Αλλά η Τράπεζα μας πήρε πίσω το σπίτι γιατί δεν πληρώναμε …
- Λυπάμαι παιδί μου
- Πώς να πληρώσουμε, αφού ο μπαμπάς είναι άνεργος 2 χρόνια;
- Μη στενοχωριέσαι, θα βρει δουλειά
- Επειδή είμαστε στην Ευρώπη;
- Ναι

- Κύριε
- Ναι Ελένη
- Γιατί εφέτος δεν μας δώσανε βιβλία; Επειδή η Ελλάδα χρωστάει στην Ευρώπη;
- Εε … ναι παιδί μου, αλλά σας δώσαμε φωτοτυπίες,
- Ασπρόμαυρες κύριε, τα βιβλία έχουν εικόνες πολύχρωμες, χάρτες ….
- Εε … οι έγχρωμες είναι ακριβές, αλλά του χρόνου θα έχουμε βιβλία.

- Κύριε, 
- Ναι Νίκο, πες μου παιδί μου
- Η μαμά μου όλη τη βδομάδα δεν μου έδωσε χρήματα γιατί το μπαμπά δεν τον πληρώσανε στη δουλειά. Γι αυτό δεν πήρα τίποτε από το κυλικείο, αλλά πεινάω στο διάλειμμα. Μήπως από την Ευρώπη μπορούν να μας πάρουν και σάντουιτς αφού μας δίνουν και δάνεια;
- Όχι παιδί μου γιατί χρωστάμε πολλά
- Αφού εμείς δεν πήραμε δάνειο όπως ο Παναγιώτης, γιατί χρωστάμε και εμείς κύριε;
- Όλοι χρωστάμε παιδί μου στην Ευρώπη, η Ελλάδα έδωσε στην Ευρώπη τον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ και η Ευρώπη μας δίνει δάνεια και κυρίως η Γερμανία, η μεγάλη αυτή χώρα με τη δυνατή οικονομία …
- Κύριε, η Γερμανία δε σκότωσε χιλιάδες Έλληνες στον πόλεμο;
- Ναι Μανώλη
- Τότε κύριε γιατί εμείς της χρωστάμε και όχι αυτή σε μας;
- Παιδί μου έχεις δίκιο, η Γερμανία χρωστάει τις πολεμικές αποζημιώσεις …
- Γιατί δε μας τα δίνει και να μη χρωστάμε;
- Γιατί δεν τα ζητάμε παιδί μου …

- Κύριε
- Ναι Πέτρο
- Η μαμά μου είναι άρρωστη αλλά δεν της δίνει ο φαρμακοποιός φάρμακα, να τα πληρώσει της είπε. Αλλά είναι ακριβά και δεν μπορεί, πήρε μόνο το ένα και έχει πολύ πυρετό. Αφού είμαστε στην Ευρώπη, γιατί τα φάρμακα δεν είναι δωρεάν, αφού είναι καλό που είμαστε στην Ευρώπη;
- Κύριε, και του παππού μου δεν του δίνουν τα φάρμακα, περίμενε από τα χαράματα 5 ώρες στην ουρά, και του είπαν ότι δεν έχουν, να ξαναπάει αύριο.
- Η Ευρώπη δε βοηθάει κύριε στα φάρμακα και στους γιατρούς; Γιατί; Αφού είπατε ότι προστατεύει την Υγεία
- Χρωστάμε παιδιά μου, χρωστάμε …
- Αλλά είναι καλό που είμαστε στην Ευρώπη;
- Ναι παιδί μου

- Κύριε
- Ναι Ιφιγένεια
- Θα είμαστε πάντα κύριε στην Ευρώπη;
- Ναι  
- Γιατί κύριε;
- …….

Χτύπησε το κουδούνι για το διάλειμμα. Υποθέτουμε ότι ο δάσκαλος έλυσε αργότερα στους μαθητές την απορία της μικρής Ιφιγένειας.

Υ.Γ. Οι παραπάνω διάλογοι είναι φανταστικοί. Η ανάγκη όμως να δοθούν οι εξηγήσεις στα παιδιά μας είναι πραγματική.
_