Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Για τους μαθητές μας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Να μια εξαιρετικά σημαντική ανάρτηση του υφυπουργού Παιδείας κ. Πανάρετου στις 11/5/2010 :
Τελείωσαν χθες οι εξετάσεις των ΤΕΕ.Θα ήθελα να ευχαριστήσω την επιτροπή των εξετάσεων, τους εκπαιδευτικούς και το διοικητικό προσωπικό για την συμμετοχή τους και την προσπάθεια που κατέβαλαν για να γίνουν ομαλά οι εξετάσεις. Χαρακτηριστικό της επιτυχίας τους ήταν ότι δεν απασχόλησαν τα ΜΜΕ.
Σχόλιο στην ανάρτηση

Συγχαρητήρια κ. Υπουργέ, που κάνατε αυτή την ανάρτηση. Είναι σημαντικότερη από ότι φαίνεται με μια πρώτη ματιά. Δείχνει ειλικρινές ενδιαφέρον για την Τεχνική Εκπαίδευση και είναι σημαντικό ακόμη και το ότι γνωστοποιήσατε στο ευρύ κοινό (και στα ΜΜΕ) τις πανελλαδικές εξετάσεις των ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Β΄ ΚΥΚΛΟΥ των ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ.

H αλήθεια είναι ότι τα ΜΜΕ δεν ασχολήθηκαν καθόλου με τις εξετάσεις των Τ.Ε.Ε. απλούστατα γιατί δεν ήξεραν για τις εξετάσεις των Τ.Ε.Ε. Μάλλον δεν ξέρουν καν τι είναι τα Τ.Ε.Ε. (το πιθανότερο να τα συγχέουν με το Τεχνικό Επιμελητήριο). Τα Τ.Ε.Ε. θυμίζω ότι είναι τα σχολεία της Τεχνικής Εκπαίδευσης που αντικαταστάθηκαν πρόσφατα από τα ΕΠΑ.Λ. Ακόμη και όταν – εκ παραδρομής και όχι σκόπιμα – μια απεργία εκπαιδευτικών συνέπεσε με τις εξετάσεις (Μαθηματικά) των Τ.Ε.Ε., τίποτε δεν αναφέρθηκε. Και συχνά ρωτούν τις τελευταίες μέρες οι δημοσιογράφοι τους εκπαιδευτικούς: «Θα απεργήσετε μέσα στις πανελλαδικές;» Μα ήδη ΕΓΙΝΕ απεργία εκπαιδευτικών σε μέρα πανελλαδικών εξετάσεων των Τ.Ε.Ε. (Μαθηματικά, 4/5/2010). Αλλά ΚΑΝΕΙΣ δεν το πήρε είδηση, δεν έγινε ντόρος, ποια Τ.Ε.Ε. τώρα, τι είναι αυτά, τι μας σκοτίζουν με την Τεχνική Εκπαίδευση, οι μαθητές αυτοί δεν αξίζουν τίποτε, τι θέλουν και δίνουν και εξετάσεις;


Μάλλον τελικά αδιαφορούν όλοι για τα παιδιά της Τεχνικής Εκπαίδευσης και γι αυτό δεν μαθαίνουν ούτε πότε είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις τους. Γιατί άραγε; Θα σας απαντήσω. Γιατί γνωρίζουμε, τουλάχιστον οι εκπαιδευτικοί που τους κάνουμε μάθημα, ότι τα παιδιά μας αυτά είναι από φτωχές οικογένειες, είναι εργαζόμενα σε φούρνους και καφετέριες ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ και κακοπληρωμένα από μικρή ηλικία τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα όταν τα άλλα παιδιά χαίρονται τα παιδικά και εφηβικά τους χρόνια, είναι παιδιά που συχνά και τη γλώσσα δεν ξέρουν καλά όταν προέρχονται από άλλες χώρες, παιδιά από προβληματικές οικογένειες, παιδιά που στο διάλειμμα δεν αγοράζουν ούτε κουλούρι και στις εκδρομές δεν πάνε (πώς να πληρώσουν τη συμμετοχή;), που αγωνίζονται να βρουν μια δουλειά μετά το σχολείο αφού αν περάσουν σε άλλη πόλη απλώς δεν μπορούν να πάνε, είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Γι αυτά τα παιδιά δεν νοιάζεται ΚΑΝΕΙΣ, πώς να νοιαστούν τα ΜΜΕ;

Και φυσικά, στους μαθητές μας αυτούς της Τεχνικής Εκπαίδευσης, τους διατίθενται – και σήμερα ακόμη, το ίδιο εξακολουθεί να ισχύει και για τα ΕΠΑ.Λ. (Επαγγελματικά Λύκεια)- ελάχιστο ποσοστό θέσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε σχέση με το ποσοστό τους επί του συνόλου των μαθητών (10% αντί 29%) και μονοψήφιος αριθμός θέσεων σε στρατιωτικές σχολές.
Επίσης αν αρρωστήσουν απορρίπτονται αφού ΔΕΝ ορίζονται εδώ και χρόνια, όπως στα …άλλα παιδιά, επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις για όσους απουσιάσουν δικαιολογημένα (και σε νοσοκομείο να μπουν, ποιος νοιάζεται, ας κοπούν!!).
Επίσης επί χρόνια, όταν είχε καταργηθεί η βάση του 10 (με το οποίο διαφωνώ) και μπαίνανε στα ΤΕΙ με ευκολία τα …άλλα παιδιά, για τα παιδιά της Τεχνικής Εκπαίδευσης, η βάση του 10 ποτέ δεν καταργήθηκε και οι θέσεις εισακτέων που έμεναν κενές χαρίζονταν επίσης στα παιδιά των Γενικών Λυκείων.
Αργότερα σε ορισμένα παιδιά μας της Τεχνικής Εκπαίδευσης, στις ΕΠΑ.Σ. (Επαγγελματικές Σχολές), ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΕ να παρέχεται Γενική Παιδεία, να παίρνουν απολυτήριο, να δίνουν πανελλαδικές !. Θεωρήθηκε φαίνεται ότι τους αξίζει να μείνουν αμόρφωτα και χωρίς εφόδια για τη ζωή τους (ευτυχώς θα αλλάξει με το Τεχνολογικό Λύκειο, εξαγγέλθηκε αυτό, ελπίζω πια ότι ΚΑΙ η κομμώτρια ΚΑΙ ο υδραυλικός θα μαθαίνουν Ιστορία, Μαθηματικά, Βιολογία, θα μορφώνονται και αυτοί, ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ).

Και κανείς δεν μιλάει ποτέ γι αυτές τις καταφανείς κοινωνικές διακρίσεις, ούτε πολιτικοί, ούτε στελέχη της εκπαίδευσης, ούτε δημοσιογράφοι, κανείς. Μήπως ήλθε η ώρα να αλλάξει κάτι; Τι λέτε; Τώρα τουλάχιστον, που όσοι διαβάσανε την ανάρτησή σας και τις λίγες αυτές γραμμές σχολίων, ΜΑΘΑΝΕ επιτέλους τι είναι αυτά τα Τ.Ε.Ε., ΕΠΑ.Λ., ΕΠΑ.Σ., Τεχνική Εκπαίδευση και ποια άξια παιδιά μας, αδικημένα από όλη την κοινωνία, φοιτούν σ’ αυτά.

Ελπίζω το Τεχνολογικό Λύκειο που είναι στα σκαριά να αποτελέσει σύντομα μια ρηξικέλευθη τομή στην Εκπαίδευση, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι στην κοινωνία που οραματιζόμαστε για τα παιδιά μας, δεν θα υπάρχουν κοινωνικές διακρίσεις.
Αυτό θα είναι πραγματική επιτυχία.

Ευχαριστώ πολύ. Γιώργος Στάμος, Εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων.
_

Δεν υπάρχουν σχόλια: