Μάλλον γραφικός έχω γίνει με τις κατ’ επανάληψη επισημάνσεις μου για τις διακρίσεις σε βάρος των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, αλλά δεν πειράζει. Σε κάθε ευκαιρία θα επανέρχομαι, μέχρι να αλλάξει η νοοτροπία των νομοθετών μας και να αντιμετωπίζονται όλοι οι μαθητές μας με τον ίδιο τρόπο, με την ίδια ευαισθησία, με την ίδια αγάπη, εκτίμηση και σεβασμό. Πιστεύω ότι αν κάνουν το ίδιο και στελέχη της Εκπαίδευσης, συνδικαλιστικές οργανώσεις Εκπαιδευτικών και άλλοι εμπειρότεροι και αρμοδιότεροι ίσως από εμένα συνάδελφοι θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Ειδάλλως, εφόσον διαφωνούν, τους παρακαλώ να το αιτιολογήσουν (και ανωνύμως) σαν σχόλιο σ’ αυτό το ιστολόγιο για να μπορέσω και εγώ να αναγνωρίσω τις τυχόν λανθασμένες εκτιμήσεις μου. Οι προτάσεις μου λοιπόν παρατίθενται στις δύο τελευταίες παραγράφους, αλλά χρειάζεται προηγουμένως κάποια συζήτηση. Υποβλήθηκαν και στην ανοιχτή διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας http://ypepth.opengov.gr/panaretos/?p=1591 όπου έχω υποβάλει και άλλες προτάσεις.
Ελπίζω, μετά το πρόσφατο θετικό δείγμα γραφής του Υπουργείου Παιδείας της κατάργησης της βάσης του 10 ισότιμα στους μαθητές Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, που επικρότησα στην ανάρτησή μου Αυλαία για τη βάση του 10 (όχι για την κατάργηση της βάσης με την οποία διαφωνώ, αλλά για την επιτέλους ισότιμη μεταχείριση), να έλθουν κι άλλες σημαντικές αποφάσεις που σιγά σιγά θα αναστρέψουν το κλίμα και θα εξαλείψουν 100% τις κοινωνικές διακρίσεις. Ελπίζω αυτό να συμβεί και με την θεσμοθέτηση του Τεχνολογικού Λυκείου σε 1-2 χρόνια και όλοι θα είμαστε αρωγοί σε μια τέτοια προσπάθεια.
Προχτές λοιπόν, στις 20 Μαΐου 2010 δημοσιεύτηκε με αρ. πρωτ. 6000/2/2910/1-ιβ η Προκήρυξη Διαγωνισμού για την εισαγωγή σπουδαστών στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας. Είχε προηγηθεί τον Απρίλιο η προκήρυξη του Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών-τριών 2010-2011 των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (φ.337.1/144425, Σ.3202, αρ. εγκ: 15, 12/4/2010) από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας.
Προσέξτε λοιπόν :
Α) Αναλογία τελειόφοιτων μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης επί του συνόλου των τελειόφοιτων μαθητών.
Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου της 29/03/2010 του Υπουργείου Παιδείας, οι μαθητές της Γ΄ τάξης του ημερήσιου Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ ομ. Β΄ και οι απόφοιτοι προηγούμενων ετών που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις είναι 92.882 και οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων είναι επιπλέον 10.000 με 12.000. Συνολικά δηλαδή αυτές οι κατηγορίες είναι περίπου 104000.
Οι μαθητές της Γ΄ τάξης ημερήσιων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) που συμπλήρωσαν μηχανογραφικό δελτίο είναι 16.531.
Συνοπτικά δηλαδή, οι μαθητές ΕΠΑΛ ομάδας Α είναι 16531 / (104000+16531) =16351/120531 = 13,7% επί όλων των μαθητών που διεκδικούν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Όπως δείξαμε όμως με επίσημα στατιστικά στοιχεία στο Αριθμός Εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Η Μαθηματική Απόδειξη μιας Κοινωνικής Διάκρισης οι μαθητές συνολικά της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι περίπου το 29% επί του συνολικού αριθμού των μαθητών.
Β) Θέσεις εισακτέων στις ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Θα περίμενε κανείς, από τις 900 θέσεις που θα εισαχθούν στη Σχολή Αστυφυλάκων με τη σχετική προκήρυξη, να διατεθούν στους μαθητές ΕΠΑΛ ομάδας Α το 29% των θέσεων, δηλαδή 261 θέσεις σύμφωνα με την αναλογία των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή ΕΣΤΩ, με υπολογισμούς μόνο επί όσων συμμετέχουν στις διαδικασίες εισαγωγής, θα έπρεπε να διατεθούν τουλάχιστον το 13,7% δηλαδή 123 θέσεις.
Τι διαβάζουμε όμως στην προκήρυξη;
«Διατίθενται στους μαθητές ΕΠΑΛ ομ. Α ΜΟΝΟ το 2% των θέσεων, δηλαδή 18 θέσεις Αστυφυλάκων και φυσικά σύμφωνα με τη νομοθεσία 0% των θέσεων, δηλαδή 0 από τις 100 στις Σχολές Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας.
Δηλαδή: Διατίθενται ΜΟΝΟ 2% των θέσεων αντί 13,7% ή σωστότερα αντί του 29% των θέσεων που ΕΠΡΕΠΕ να διατεθούν !!!
Διατίθενται ΜΟΝΟ 18 θέσεις αντί των 123 ή σωστότερα αντί των 261 θέσεων που ΕΠΡΕΠΕ να διατεθούν !!!
Γ) Θέσεις εισακτέων στις ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Επίσης, από την προκήρυξη για τις Στρατιωτικές Σχολές που ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, μπορούμε να δούμε πως διατίθενται στους μαθητές ΕΠΑΛ ομ. Α και στους λίγους μαθητές Τ.Ε.Ε. που επανεξετάζονται ΜΟΝΟ το 7,4 % των θέσεων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ, ΣΜΥΝ, ΣΤΥΑ, ΣΥΔ) αντί 13,7% ή σωστότερα αντί του 29% των θέσεων που ΕΠΡΕΠΕ να διατεθούν !!! Διατίθενται δηλαδή μόνο 50 θέσεις Υπαξιωματικών επί των 679 που προκηρύσσονται και φυσικά σύμφωνα με τη νομοθεσία 0% των θέσεων στις Σχολές Αξιωματικών.
Τα νούμερα είναι αμείλικτα, η αδικία εξόφθαλμη, οι επιπτώσεις επί των μαθητών μας ανυπολόγιστες.
Το φαινόμενο των κοινωνικών διακρίσεων κατά των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης πιστεύω έχω εξαντλητικά αναλύσει στην ανάρτησή μου Αριθμός Εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Η Μαθηματική Απόδειξη μιας Κοινωνικής Διάκρισης καθώς και σε πολλές παλαιότερες δημοσιεύσεις και δημόσιες παραινέσεις μου που μπορείτε να βρείτε αρχειοθετημένες σ’ αυτό το ιστολόγιο. Εκεί με την παράθεση στατιστικών στοιχείων φαίνεται καθαρά ότι ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ υπάρχει σκανδαλώδης εύνοια και πριμοδότηση των μαθητών των Γενικών Λυκείων σε βάρος των μαθητών των ΕΠΑ.Λ.
Έδειξα σαφώς ότι οι διακρίσεις αυτές φέρνουν πολλά εμπόδια στην εκπαιδευτική εξέλιξη και τελικά επαγγελματική πρόοδο των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, έχουν σαφέστατο ταξικό χαρακτήρα και είναι απαράδεκτες για την εποχή μας, για τη σύγχρονη Ελλάδα. Στην ίδια ανάρτηση συνοψίζω πολλές περιπτώσεις κοινωνικών αδικιών που υφίστανται τα άξια αυτά παιδιά μας που βιώνουν εξ απαλών ονύχων πλείστα σοβαρά οικονομικά, οικογενειακά και κοινωνικά προβλήματα και που συχνά δουλεύουν για να επιβιώσουν και δεν έχουν τη δυνατότητα να χαίρονται την παιδική και εφηβική ζωή τους, όπως οι συμμαθητές τους της Γενικής Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα τώρα για τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, σε συνέχεια των παραπάνω συλλογισμών μου αναρωτιέμαι:
Ποιες ιδιαίτερες απαιτήσεις έχει η εκπαίδευση και η δουλειά των Αστυφυλάκων που να σχετίζονται με την φοίτηση ειδικά στο Γενικό Λύκειο, ώστε να αποκλείονται από αυτό το επάγγελμα πρακτικά οι μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης; Το κυνήγι του εγκλήματος, οι περιπολίες, η εκπαίδευση στα όπλα και στις πολεμικές τέχνες σχετίζονται ειδικά με τη φοίτηση στο Γενικό και όχι στο Επαγγελματικό Λύκειο; Και αντίστοιχο ερώτημα θέτω για τις στρατιωτικές σχολές, δηλαδή ποια είναι η συσχέτιση της εξειδικευμένης στρατιωτικής εκπαίδευσης με τη φοίτηση στο Γενικό που δε συνάδει με τη φοίτηση στο Επαγγελματικό Λύκειο;
Επιπλέον, οι απαραίτητες δεξιότητες και αρετές που αναμένει και απαιτεί ο πολίτης από τους αστυφύλακες και τους στρατιωτικούς, δηλαδή η αγάπη προς την πατρίδα, η αίσθηση του καθήκοντος, η ηθική εναντίωση σε πράξεις κατά της ανθρώπινης ζωής και περιουσίας, η συνέπεια, η δικαιοσύνη, η υπευθυνότητα, ο αλτρουισμός, η εντιμότητα και η διάθεση προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο, είναι δεξιότητες που αποκτώνται ειδικά με τη φοίτηση στο Γενικό και όχι στο Επαγγελματικό Λύκειο; Η Παιδεία που παρέχεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ δεν στοχεύει στην πνευματική και ψυχική ολοκλήρωση ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ώστε να αποκτούν και να ενστερνίζονται τις παραπάνω προσωπικές αξίες και στάσεις ζωής που είναι απαραίτητες σε κάθε σύγχρονο άνθρωπο;
Περιμένω λοιπόν, από την επόμενη σχολική χρονιά να ανακοινωθούν βελτιωτικές ρυθμίσεις που θα αναιρούν τις παραπάνω αδικίες και θα αντιμετωπίζουν όλους τους μαθητές μας ισότιμα.
Συγκεκριμένα προτείνω:
1) Άμεσα να διορθωθεί η νομοθεσία και οι θέσεις εισακτέων σε αστυνομικές και στρατιωτικές σχολές να διατίθενται στους μαθητές της Γενικής και της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΑΝΑΛΟΓΑ με το ποσοστό της κάθε κατηγορίας επί του συνόλου των μαθητών.
2) Σωστότερο ακόμη κατά τη γνώμη μου είναι η πλήρης αποσυσχέτιση των πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και της διαδικασίας εισαγωγής σε στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές. Είναι κοινό «μυστικό» ότι με την εργασιακή ανασφάλεια και την οικονομική κρίση, βασικό κίνητρο για την επιλογή αυτή αποτελεί η εξασφάλιση από τις σχολές αυτές μόνιμης εργασίας στο Δημόσιο και κατόπιν έπεται, με μεγάλη διαφορά μάλιστα, η πραγματική έκφραση των επιθυμιών και κλίσεων των μαθητών μας. Αυτό αποδεικνύεται με την εξαιρετική ζήτηση των σχολών αστυνομίας και στρατού που εκτινάσσει τις βάσεις εισαγωγής στα ύψη, χωρίς οι υψηλές αυτές επιδόσεις να σχετίζονται με το περιεχόμενο σπουδών και τη φύση των στρατιωτικών και αστυνομικών επαγγελμάτων.
Πρόταση: Πρέπει να προηγούνται οι δοκιμασίες το καλοκαίρι στα αθλήματα και όσοι επιτυγχάνουν να δίνουν το Σεπτέμβριο ειδικές εξετάσεις σε μαθήματα και ύλη σχετική με αυτές τις σπουδές (προτείνω Έκθεση, Νέα Ελληνικά, Πρακτική Αριθμητική και απλά Μαθηματικά, Ιστορία, Δίκαιο, να μοριοδοτείται η γνώση ξένων γλωσσών και άλλα ενδεχομένως γνωστικά αντικείμενα που πιο ειδικοί από εμένα θα καθορίσουν). Έτσι θα οδηγούνται ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ στα επαγγέλματα αυτά μόνο όσοι έχουν πραγματική κλίση και επιθυμία και φυσικά θα γίνονται καλύτεροι στη δουλειά τους, που είναι έντονη απαίτηση της ελληνικής κοινωνίας.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου