Κυριακή 30 Μαΐου 2010

Θυσία ή Προαγωγή;

Νομίζω το δεύτερο. Η επισήμανση δεν αφαιρεί τίποτε από την ομορφιά των στίχων.

Το Πιόνι

Πολλάκις, βλέποντας να παίζουν σκάκι,
ακολουθεί το μάτι μου ένα Πιόνι
οπού σιγά-σιγά τον δρόμο βρίσκει
και στην υστερινή γραμμή προφθαίνει.
Με τέτοια προθυμία πάει στην άκρη
οπού θαρρείς πως βέβαια εδώ θ’ αρχίσουν
οι απολαύσεις του κ’ οι αμοιβές του.
Πολλές στον δρόμο κακουχίες βρίσκει.
Λόγχες λοξά το ρίχνουν πεζοδρόμοι·
τα κάστρα το χτυπούν με τες πλατειές των
γραμμές· μέσα στα δυο τετράγωνά των
γρήγοροι καβαλλάρηδες γυρεύουν
με δόλο να το κάμουν να σκαλώσει·
κ’ εδώ κ’ εκεί με γωνιακή φοβέρα
μπαίνει στον δρόμο του κανένα πιόνι
απ’ το στρατόπεδο του εχθρού σταλμένο.
Αλλά γλιτώνει απ’ τους κινδύνους όλους
και στην υστερινή γραμμή προφθαίνει.
Τι θριαμβευτικά που εδώ προφθαίνει,
στην φοβερή γραμμή την τελευταία·
τι πρόθυμα στον θάνατό του αγγίζει!
Γιατί εδώ το Πιόνι θα πεθάνει
κ’ ήσαν οι κόποι του προς τούτο μόνο.
Για την βασίλισσα, που θα μας σώσει,
για να την αναστήσει από τον τάφο
ήλθε να πέσει στου σκακιού τον άδη.

Κ. Καβάφης
_

Τρίτη 25 Μαΐου 2010

Προτάσεις για την εισαγωγή σπουδαστών στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές σχολές

Μάλλον γραφικός έχω γίνει με τις κατ’ επανάληψη επισημάνσεις μου για τις διακρίσεις σε βάρος των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, αλλά δεν πειράζει. Σε κάθε ευκαιρία θα επανέρχομαι, μέχρι να αλλάξει η νοοτροπία των νομοθετών μας και να αντιμετωπίζονται όλοι οι μαθητές μας με τον ίδιο τρόπο, με την ίδια ευαισθησία, με την ίδια αγάπη, εκτίμηση και σεβασμό. Πιστεύω ότι αν κάνουν το ίδιο και στελέχη της Εκπαίδευσης, συνδικαλιστικές οργανώσεις Εκπαιδευτικών και άλλοι εμπειρότεροι και αρμοδιότεροι ίσως από εμένα συνάδελφοι θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Ειδάλλως, εφόσον διαφωνούν, τους παρακαλώ να το αιτιολογήσουν (και ανωνύμως) σαν σχόλιο σ’ αυτό το ιστολόγιο για να μπορέσω και εγώ να αναγνωρίσω τις τυχόν λανθασμένες εκτιμήσεις μου. Οι προτάσεις μου λοιπόν παρατίθενται στις δύο τελευταίες παραγράφους, αλλά χρειάζεται προηγουμένως κάποια συζήτηση. Υποβλήθηκαν και στην ανοιχτή διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας http://ypepth.opengov.gr/panaretos/?p=1591 όπου έχω υποβάλει και άλλες προτάσεις.

Ελπίζω, μετά το πρόσφατο θετικό δείγμα γραφής του Υπουργείου Παιδείας της κατάργησης της βάσης του 10 ισότιμα στους μαθητές Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων, που επικρότησα στην ανάρτησή μου Αυλαία για τη βάση του 10 (όχι για την κατάργηση της βάσης με την οποία διαφωνώ, αλλά για την επιτέλους ισότιμη μεταχείριση), να έλθουν κι άλλες σημαντικές αποφάσεις που σιγά σιγά θα αναστρέψουν το κλίμα και θα εξαλείψουν 100% τις κοινωνικές διακρίσεις. Ελπίζω αυτό να συμβεί και με την θεσμοθέτηση του Τεχνολογικού Λυκείου σε 1-2 χρόνια και όλοι θα είμαστε αρωγοί σε μια τέτοια προσπάθεια.

Προχτές λοιπόν, στις 20 Μαΐου 2010 δημοσιεύτηκε με αρ. πρωτ. 6000/2/2910/1-ιβ η Προκήρυξη Διαγωνισμού για την εισαγωγή σπουδαστών στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας. Είχε προηγηθεί τον Απρίλιο η προκήρυξη του Διαγωνισμού Επιλογής Σπουδαστών-τριών 2010-2011 των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (φ.337.1/144425, Σ.3202, αρ. εγκ: 15, 12/4/2010) από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας.

Προσέξτε λοιπόν :

Α) Αναλογία τελειόφοιτων μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης επί του συνόλου των τελειόφοιτων μαθητών.
Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου της 29/03/2010 του Υπουργείου Παιδείας, οι μαθητές της Γ΄ τάξης του ημερήσιου Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ ομ. Β΄ και οι απόφοιτοι προηγούμενων ετών που θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις είναι 92.882 και οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων είναι επιπλέον 10.000 με 12.000. Συνολικά δηλαδή αυτές οι κατηγορίες είναι περίπου 104000.
Οι μαθητές της Γ΄ τάξης ημερήσιων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) που συμπλήρωσαν μηχανογραφικό δελτίο είναι 16.531.
Συνοπτικά δηλαδή, οι μαθητές ΕΠΑΛ ομάδας Α είναι 16531 / (104000+16531) =16351/120531 = 13,7% επί όλων των μαθητών που διεκδικούν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Όπως δείξαμε όμως με επίσημα στατιστικά στοιχεία στο Αριθμός Εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Η Μαθηματική Απόδειξη μιας Κοινωνικής Διάκρισης οι μαθητές συνολικά της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης είναι περίπου το 29% επί του συνολικού αριθμού των μαθητών.

Β) Θέσεις εισακτέων στις ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Θα περίμενε κανείς, από τις 900 θέσεις που θα εισαχθούν στη Σχολή Αστυφυλάκων με τη σχετική προκήρυξη, να διατεθούν στους μαθητές ΕΠΑΛ ομάδας Α το 29% των θέσεων, δηλαδή 261 θέσεις σύμφωνα με την αναλογία των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ή ΕΣΤΩ, με υπολογισμούς μόνο επί όσων συμμετέχουν στις διαδικασίες εισαγωγής, θα έπρεπε να διατεθούν τουλάχιστον το 13,7% δηλαδή 123 θέσεις.
Τι διαβάζουμε όμως στην προκήρυξη;
«Διατίθενται στους μαθητές ΕΠΑΛ ομ. Α ΜΟΝΟ το 2% των θέσεων, δηλαδή 18 θέσεις Αστυφυλάκων και φυσικά σύμφωνα με τη νομοθεσία 0% των θέσεων, δηλαδή 0 από τις 100 στις Σχολές Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας.
Δηλαδή: Διατίθενται ΜΟΝΟ 2% των θέσεων αντί 13,7% ή σωστότερα αντί του 29% των θέσεων που ΕΠΡΕΠΕ να διατεθούν !!!
Διατίθενται ΜΟΝΟ 18 θέσεις αντί των 123 ή σωστότερα αντί των 261 θέσεων που ΕΠΡΕΠΕ να διατεθούν !!!

Γ) Θέσεις εισακτέων στις ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ
Επίσης, από την προκήρυξη για τις Στρατιωτικές Σχολές που ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, μπορούμε να δούμε πως διατίθενται στους μαθητές ΕΠΑΛ ομ. Α και στους λίγους μαθητές Τ.Ε.Ε. που επανεξετάζονται ΜΟΝΟ το 7,4 % των θέσεων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ, ΣΜΥΝ, ΣΤΥΑ, ΣΥΔ) αντί 13,7% ή σωστότερα αντί του 29% των θέσεων που ΕΠΡΕΠΕ να διατεθούν !!! Διατίθενται δηλαδή μόνο 50 θέσεις Υπαξιωματικών επί των 679 που προκηρύσσονται και φυσικά σύμφωνα με τη νομοθεσία 0% των θέσεων στις Σχολές Αξιωματικών.

Τα νούμερα είναι αμείλικτα, η αδικία εξόφθαλμη, οι επιπτώσεις επί των μαθητών μας ανυπολόγιστες.

Το φαινόμενο των κοινωνικών διακρίσεων κατά των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης πιστεύω έχω εξαντλητικά αναλύσει στην ανάρτησή μου Αριθμός Εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Η Μαθηματική Απόδειξη μιας Κοινωνικής Διάκρισης καθώς και σε πολλές παλαιότερες δημοσιεύσεις και δημόσιες παραινέσεις μου που μπορείτε να βρείτε αρχειοθετημένες σ’ αυτό το ιστολόγιο. Εκεί με την παράθεση στατιστικών στοιχείων φαίνεται καθαρά ότι ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ υπάρχει σκανδαλώδης εύνοια και πριμοδότηση των μαθητών των Γενικών Λυκείων σε βάρος των μαθητών των ΕΠΑ.Λ.
Έδειξα σαφώς ότι οι διακρίσεις αυτές φέρνουν πολλά εμπόδια στην εκπαιδευτική εξέλιξη και τελικά επαγγελματική πρόοδο των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, έχουν σαφέστατο ταξικό χαρακτήρα και είναι απαράδεκτες για την εποχή μας, για τη σύγχρονη Ελλάδα. Στην ίδια ανάρτηση συνοψίζω πολλές περιπτώσεις κοινωνικών αδικιών που υφίστανται τα άξια αυτά παιδιά μας που βιώνουν εξ απαλών ονύχων πλείστα σοβαρά οικονομικά, οικογενειακά και κοινωνικά προβλήματα και που συχνά δουλεύουν για να επιβιώσουν και δεν έχουν τη δυνατότητα να χαίρονται την παιδική και εφηβική ζωή τους, όπως οι συμμαθητές τους της Γενικής Εκπαίδευσης.

Ειδικότερα τώρα για τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, σε συνέχεια των παραπάνω συλλογισμών μου αναρωτιέμαι:

Ποιες ιδιαίτερες απαιτήσεις έχει η εκπαίδευση και η δουλειά των Αστυφυλάκων που να σχετίζονται με την φοίτηση ειδικά στο Γενικό Λύκειο, ώστε να αποκλείονται από αυτό το επάγγελμα πρακτικά οι μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης; Το κυνήγι του εγκλήματος, οι περιπολίες, η εκπαίδευση στα όπλα και στις πολεμικές τέχνες σχετίζονται ειδικά με τη φοίτηση στο Γενικό και όχι στο Επαγγελματικό Λύκειο; Και αντίστοιχο ερώτημα θέτω για τις στρατιωτικές σχολές, δηλαδή ποια είναι η συσχέτιση της εξειδικευμένης στρατιωτικής εκπαίδευσης με τη φοίτηση στο Γενικό που δε συνάδει με τη φοίτηση στο Επαγγελματικό Λύκειο;

Επιπλέον, οι απαραίτητες δεξιότητες και αρετές που αναμένει και απαιτεί ο πολίτης από τους αστυφύλακες και τους στρατιωτικούς, δηλαδή η αγάπη προς την πατρίδα, η αίσθηση του καθήκοντος, η ηθική εναντίωση σε πράξεις κατά της ανθρώπινης ζωής και περιουσίας, η συνέπεια, η δικαιοσύνη, η υπευθυνότητα, ο αλτρουισμός, η εντιμότητα και η διάθεση προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο, είναι δεξιότητες που αποκτώνται ειδικά με τη φοίτηση στο Γενικό και όχι στο Επαγγελματικό Λύκειο; Η Παιδεία που παρέχεται σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ δεν στοχεύει στην πνευματική και ψυχική ολοκλήρωση ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ώστε να αποκτούν και να ενστερνίζονται τις παραπάνω προσωπικές αξίες και στάσεις ζωής που είναι απαραίτητες σε κάθε σύγχρονο άνθρωπο;

Περιμένω λοιπόν, από την επόμενη σχολική χρονιά να ανακοινωθούν βελτιωτικές ρυθμίσεις που θα αναιρούν τις παραπάνω αδικίες και θα αντιμετωπίζουν όλους τους μαθητές μας ισότιμα.

Συγκεκριμένα προτείνω:
1) Άμεσα να διορθωθεί η νομοθεσία και οι θέσεις εισακτέων σε αστυνομικές και στρατιωτικές σχολές να διατίθενται στους μαθητές της Γενικής και της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΑΝΑΛΟΓΑ με το ποσοστό της κάθε κατηγορίας επί του συνόλου των μαθητών.

2) Σωστότερο ακόμη κατά τη γνώμη μου είναι η πλήρης αποσυσχέτιση των πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και της διαδικασίας εισαγωγής σε στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές. Είναι κοινό «μυστικό» ότι με την εργασιακή ανασφάλεια και την οικονομική κρίση, βασικό κίνητρο για την επιλογή αυτή αποτελεί η εξασφάλιση από τις σχολές αυτές μόνιμης εργασίας στο Δημόσιο και κατόπιν έπεται, με μεγάλη διαφορά μάλιστα, η πραγματική έκφραση των επιθυμιών και κλίσεων των μαθητών μας. Αυτό αποδεικνύεται με την εξαιρετική ζήτηση των σχολών αστυνομίας και στρατού που εκτινάσσει τις βάσεις εισαγωγής στα ύψη, χωρίς οι υψηλές αυτές επιδόσεις να σχετίζονται με το περιεχόμενο σπουδών και τη φύση των στρατιωτικών και αστυνομικών επαγγελμάτων.
Πρόταση: Πρέπει να προηγούνται οι δοκιμασίες το καλοκαίρι στα αθλήματα και όσοι επιτυγχάνουν να δίνουν το Σεπτέμβριο ειδικές εξετάσεις σε μαθήματα και ύλη σχετική με αυτές τις σπουδές (προτείνω Έκθεση, Νέα Ελληνικά, Πρακτική Αριθμητική και απλά Μαθηματικά, Ιστορία, Δίκαιο, να μοριοδοτείται η γνώση ξένων γλωσσών και άλλα ενδεχομένως γνωστικά αντικείμενα που πιο ειδικοί από εμένα θα καθορίσουν). Έτσι θα οδηγούνται ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ στα επαγγέλματα αυτά μόνο όσοι έχουν πραγματική κλίση και επιθυμία και φυσικά θα γίνονται καλύτεροι στη δουλειά τους, που είναι έντονη απαίτηση της ελληνικής κοινωνίας.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας.

Σάββατο 22 Μαΐου 2010

Τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών

ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ - Μονόπρακτο 2
---------------- -------------- --------------- -------------- -------
Η Βάση του 10 και τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών
Κολλητήρι: Πέρασααααα !!!
Καραγκιόζης: Πού πέρασες ρε Κολλητήρι; Κανα ποτάμι;
Κολλητήρι: Στο Πανεπιστήμιοοοοο πατέρα, στο πανεπιστήμιο
Καραγκιόζης: Α χάσου ρε παλιοψεύτη
Κολλητήρι: Τι λες πατέρα
Καραγκιόζης: Ρε συ βιβλίο δεν έχεις ανοίξει εδώ και 12 χρόνια, όρεξη έχεις να με κοροϊδεύεις, άσε με και πεινάω πρωί πρωί
Κολλητήρι: Ναι, αλλά τα παίρνω τα γράμματα, είμαι έξυπνος
Καραγκιόζης: Α χάσου ρε, που σε περνάνε χαριστικά για να μη σε ξαναδούνε στην τάξη τους οι δασκάλοι. Πότε ρε πήρες βαθμό πάνω από τέσσερα σε διαγώνισμα;
Κολλητήρι: Ναι, αλλά και τα προφορικά…
Καραγκιόζης: Γραφτά είναι ρε οι πανελλήνιες, εσύ το όνομά σου δεν ξέρεις να γράψεις. Τι βαθμό ρε έγραψες και πέρασες τρομάρα σου;
Κολλητήρι: Ε..εε.. ένα κι έξι
Καραγκιόζης: Ένα κι έξι, τι ρε, δεκαέξι έγραψε ο γιος του μανάβη, τώρα μου το ’λεγε και πέρασε Λογιστής. Αυτός στρωνόταν και διάβαζε κι ας δούλευε ρε, εσύ πως πήρες ρε ίδιο βαθμό κακό χρόνο να 'χεις παλιοψευταρά;
Κολλητήρι: Εεεε 1,6 πατέρα
Καραγκιόζης: Τι 'ν’ αυτό βαθμός ρε;
Αγλαΐα: Αυτό είναι κάτω απ’ τη βάση.
Καραγκιόζης: Αφού στο σχολείο σου βάλανε 9,5 να περάσεις χαριστικά για να μη σε ξαναδούνε ανεπρόκοπε στα μάτια τους.. Μου το ’πανε στα ίσα προχτές στους ελέγχους. Ρε ο χειρότερος μαθητής του σχολείου ήσουνα, ήθελα ν’ ανοίξει η γη να με καταπιεί μπροστά στους δασκάλους.
Αγλαΐα: Μην το αποπαίρνεις το παιδί Καραγκιόζη μου
Καραγκιόζης: Πάψε Αγλαΐα μας κοροϊδεύει, λεφτά και φαΐ μόνο ξέρει να ζητάει αυτός, να πάει στο στρατό να τον ντύσουν και να τον ταΐσουν….
Κολλητήρι: Πατέρα, ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10 !!!
Καραγκιόζης: Τι, και πόσο ρε έγινε; 9; 8; σιγά μην έγραψες για 8 ρε τούβλο, αφού ρε μου μοιάζεις, δεν τα 'παιρνα τα γράμματα και κουβαλάω σακιά και κάνω θελήματα για να σας ταΐσω
Κολλητήρι: Δεν έχει βάση πατέρα, όλοι περνάνε, όλοι είμαστε επιστήμονες. Η Ελλάδα επιτέλους θα προκόψει, θα περάσουν και τ’ αδέρφια μου του χρόνου …
Καραγκιόζης: Μιρικόκοοοο, Κοπρίτηηηη..
Μιρικόκος και Κοπρίτης: (μαζί) Ναι πατέρα,
Καραγκιόζης: Ακούτε ρε τι λέει ο αδερφός σας, πέρασε στο Πανεπιστήμιο και του χρόνου θα πηγαίνετε μαζί
Μιρικόκος: Που πέρασες αδερφέ μου;
Κολλητήρι: Α Ν Θ Ο Κ Ρ Α Μ Β Ο Κ Α Λ Λ Ι Ε Ρ Γ Η Τ Η Σ
…. (κάγκελο όλοι)…
Μιρικ
όκος και Κοπρίτης: Χα χα χα (φεύγουν κρατώντας την κοιλιά τους απ’ τα γέλια)
Καραγκιόζης: Τι γελάτε ρε, μη σας κάνω μαύρους στο ξύλο. Ουστ ρε. Μπράβο γιε μου, πώς το ’πες τούτο;
Κολλητήρι: Α Ν Θ Ο Κ Ρ Α Μ Β Ο Κ Α Λ Λ Ι Ε Ρ Γ Η Τ Η Σ
Καραγκιόζης: Πω πω πω, πολύ σπουδαίο ακούγεται, τι 'ν’ τούτο ρε παιδί μου;
Κολλητήρι: Εεεε πώς να στο εξηγήσω, να κάτι σαν Γεωπόνος ξέρεις τι είναι;
Καραγκιόζης: Γεωπόνος; Κάτι μου λέει, τι 'ν’ τούτο
Κολλητήρι: Να σαν γιατρός …
Καραγκιόζης: Γιατρός, ο γιος μου γιατρός, ζήτω, ακούς Αγλαΐα, έχουμε γιο γιατρό, πλουτίσαμε μάτια μου, θα 'χουμε παρά με ουρά ...
Κολλητήρι: Εεε γιατρός των φυτών πατέρα
Καραγκιόζης: Των φυτών ;
Κολλητήρι: Ναι, ξέρεις αρρώστιες φυτών, καλλιέργειες, σοδειά, βιοκαλλιέργειες, θεραπείες … ειδικά για ανθοκράμβη
Καραγκιόζης: Ρε μπράβο ρε, δεν καταλαβαίνω γρι, σπουδαίο θα 'ναι, σε υποτίμησα γιε μου
Κολλητήρι: Είδες πατέρα, έχεις γιο επιστήμονα
Καραγκιόζης: Και ρε σύ αυτό δήλωσες να γίνεις;
Κολλητήρι: Μαζί με πολλά άλλα πατέρα στο Μηχανογραφικό
Καραγκιόζης: Μηχανικό; Μπορούσες να γίνεις ότι θες;
Κολλητήρι: Αμέ, 853 σχολές δήλωσα
Καραγκιόζης: Υπάρχουν τόσες;
Κολλητήρι: Ουουου, κι άλλες τόσες, αλλά … αυτές μου άρεσαν
Καραγκιόζης: Ρε γιατί δεν έγινες γιατρός δικηγόρος, τόσα επαγγέλματα έχω κάνει εγώ…
Κολλητήρι: Αυτό δήλωσα πρώτο (.... σιγά) απ΄ το τέλος
Καραγκιόζης: Καλά. Άκου τώρα, το πρωί πριν φύγεις για το Πανεπιστήμιο, θα πηγαίνεις στο φούρνο και στο μανάβικο να βοηθάς κανα δυο ωρίτσες, να φέρνεις τίποτα για φαΐ και μετά ελεύθερος. Σε καμαρώνω γιε μου
Κολλητήρι: Πατέρα, πέρασα στο … ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Καραγκιόζης: Τι 'ν’ το Ιονήσον;
Κολλητήρι: Τα Εφτάνησα, η Κεφαλλονιά, η Ζάκυθος …
…. (κάγκελο ο Καραγκιόζης, λιποθυμάει η Αγλαΐα…)…
Καραγκιόζης:
Τι λες ρε, με τι λεφτά θα πας εκεί πέρα;
Κολλητήρι: Άκου πατέρα, στην αρχή θα μου δίνεις λίγα να περνάω και για νοίκι και μετά θα δουλέψω ως επιστήμων και θα βγάζω πολλά
Καραγκιόζης: Και ρε αυτή η Σχολή είναι καλή; Δεν την έχω ξανακούσει
Κολλητήρι: Ρε πατέρα, είναι νέα σχολή, φτιάχτηκε από τους Άρχοντες για την ανάπτυξη των Ιονίων Νήσων
Καραγκιόζης: Τι μου λες; Ανάπτυξη Εφτανήσων! Ρε ο Νιόνιος από κει δεν είναι;
Κολλητήρι: Ναι από κει κοντά, απ’ τη Ζάκυθο είναι ο σιορ Διονύσιος, ρώτα τον, θα δεις
Καραγκιόζης: Ρε με τα δικά μου τα λεφτά ρε θα αναπτυχθούν τα Εφτάνησα, να πάρουν από την ΕΟΚ που μας δίνουν δάνεια και μας αγαπάνε και από το ΔΝΤ, μου τα 'μαθε ο Μπαρμπαγιώργος
Κολλητήρι: Πατέρα, όπου γης και πατρίς
Καραγκιόζης: Ρε πιο κοντά δεν είχε;
Κολλητήρι: Να πατέρα θα σου πω την αλήθεια
Καραγκιόζης: Λέγε ρε χαμένε
Κολλητήρι: Να για μισή μονάδα δεν πέρασα εδώ κοντά, στη Σαλαμίνα
Καραγκιόζης: Τι λες ρε, γιατί δε διάβαζες ρε παραπάνω
Κολλητήρι: Μα δε διάβασα καθόλου πατέρα, αφού δεν έχει βάση του 10
Καραγκιόζης:
Και τι σχολή είχε στη Σαλαμίνα; Καλή;
Κολλητήρι: Νέα σχολή, Καλλιτεχνική Κλειθροποιία !!!! Μπόμπα σχολή …
Καραγκιόζης: Κλειθρο….
Αγλαΐα: Κλείθρο είναι η κλειδαριά
Καραγκιόζης: Ρε θα πλήρωνα για να σπουδάσεις κλειδαράς ρε;
Κολλητήρι: Α πατέρα, όλα κι όλα, τα πάντα σήμερα είναι επιστήμη. 2500 Σχολές έχει η Ελλάδα και αυξάνονται από πρόπερσι που καταργήσανε το 10 το ακατονόμαστο ...
Καραγκιόζης: Να ο Νιόνιος, ρε Νιόνιο τι λέει αυτός, λέει ότι με τα ΤΕΙ και τα λεφτά μου θα αναπτυχθούν τα Εφτάνησα, ρε συ το ’ξερες;
Σιορ Διονύσιος: Βεβαίως
Καραγκιόζης: Ρε η ΕΟΚ δε δίνει λεφτά πολλά;
Σιορ Διονύσιος: Ναι, το ΕΣΠΑ.
Καραγκιόζης: Η βέσπα;
Σιορ Διονύσιος: Όχι, το πακέτο λεφτών από την Ευρώπη είναι το ΕΣΠΑ, αλλά οι φοιτητές στα ΤΕΙ μας φέρνουν πιο πολλά λεφτά. Να έχω εδώ γραμμένα τα στοιχεία του Δημάρχου: (δείτε κι εδώ στο 2ο σχόλιο)
Διαβάζει δυνατά ….
Τα τέσσερα χρόνια που εφαρμόστηκε «η βάση του 10» το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων συνολικά έχασε 5066 σπουδαστές. Ένας φοιτητής χρειάζεται κάθε μήνα για να καλύψει τις βασικότερες και σημαντικότερες από τις ανάγκες του 1.040 έως 1.260 ευρώ, δίνει ως απώλειες για τις τοπικές οικονομίες των τριών νησιών τα χρόνια 2006 – 2009 : Για την Κεφαλονιά, το ποσόν των 98 έως 120 εκατ. ευρώ ! Για τη Ζάκυνθο, το ποσόν των 23 έως 28 εκατ. ευρώ ! Για τη Λευκάδα, το ποσόν των 26 έως 32 εκατ. ευρώ ! Άρα η τοπική οικονομία των τριών νησιών του Ιονίου έχασε 150 (περίπου) εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν (περίπου) στο μισό του αναπτυξιακού προγράμματος ΕΣΠΑ 2007 – 2013 για τα Ιόνια ….
Καραγκιόζης: Ρε Νιόνιο, τα λεφτά μου ρε; Θα πεινάσουμε εμείς να φάνε αυτοί ρε Νιόνιο; Εγώ φτύνω αίμα για να ζήσουμε και όλο νηστικοί είμαστε. Ρε τρύπια παπούτσια φοράμε ρε δε βλέπ’ς;
Σιορ Διονύσιος: Ναι Καραγκιόζη μου, αλλά έτσι θα πάει μπροστά ο τόπος. Και ο γιος σου θα γίνει ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ !!
Κορδώνεται ο Καραγκιόζης…
Καραγκιόζης:
Εεεε τι μπρίκια κολλάμε; Έχουμε μυαλό ρε στην οικογένεια
Φεύγει ο Σιορ Διονύσιος, γελώντας κάτω απ’ τα μουστάκια του
Ο Καραγκιόζης αγκαλιάζει την Αγλαία που κλαίει.
Καραγκιόζης: Θα κάνω θυσίες, θα δουλεύω μέρα νύχτα, δε θα τρώω, θα βοηθήσω το γιο μου τον επιστήμονα, και σε λίγα χρόνια που θα φυσάει τον παρά, θα κάαααθομαι …
Αγλαΐα: Ναι Καραγκιόζη μου, μήπως όμως να του πούμε να πάει στρατό ή να δουλέψει …
Καραγκιόζης: Και να μη σπουδάσει το παιδί; Όχι, θα γίνει μεγάλος και τρανός. Θα φτύσω αίμα αλλά θα βγάλω γιο επιστήμονα. Και θα ζηλεύουνε όλοι.
Κολλητήρι: Φχαριστώ πατέρα. Φχαριστώ.
Καραγκιόζης: Πώς την είπες γιε μου τη σχολή; Πες μου να τηνε μάθω να το πω σ’ όλους να σκάσουνε.
Κολλητήρι: Α Ν Θ Ο Κ Ρ Α Μ Β Ο Κ Α Λ Λ Ι Ε Ρ Γ Η Τ Η Σ
Καραγκιόζης: ΑΝΘΡΑΚΟ…. τι; Γράφ’ το ρε συ σε χαρτί να τους το δείχνω, (…. μονολογεί) πω πω πω πολύ σπουδαίο είναι, ούτε να το πω δε μπορώ ο μαύρος. Ο γιος μου ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ, όχι αστεία…

Το Κολλητήρι γράφει κάτι σε χαρτί. Φεύγουν.
Συνεχίζεται….
_

Αυλαία για τη βάση του 10

Αυτό ήταν λοιπόν. Ο κύβος ερρίφθη. Έπεσαν τα τείχη που ... εμπόδιζαν τους νέους μας να γίνουν όλοι επιστήμονες. Πολλά έχουν γραφτεί για το ζήτημα. Στην ανάρτησή μου ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. Μια πρώτη ματιά στο νέο πολυνομοσχέδιο μιλάω λίγο για το θέμα και παραπέμπω σε πολλές παλιότερες αναφορές μου γι αυτό. Είμαι αντίθετος στην κατάργηση της βάσης του 10 για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το έχω αναλύσει, δεν θα επανέλθω, τουλάχιστον με τον παραδοσιακό τρόπο γραφής (δείτε όμως την επόμενη ανάρτησή μου, ίσως είναι καλύτερα να γράφουμε στο εξής με πιο διασκεδαστικό τρόπο, μας είναι σίγουρα πιο χρήσιμο).

Στο http://epalanoliosion.blogspot.com/2010/04/blog-post_19.html μιλάω για την άνιση μεταχείριση των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και στο opengov Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10 ΚΑΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΣΤΑ Α.Ε.Ι. / Τ.Ε.Ι. και στο blog του υφυπουργού και αλλού ζητούσα να σταματήσει η διάκριση να υπάρχει βάση του 10 μόνο στους μαθητές της Ε.Ε. Άρχισαν να το ζητάνε και μαθητές (βλ. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΒΑΣΗΣ ΤΟΥ 10 ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΛ ).

Προς τιμή της επίσης, η Ε.Λ.Μ.Ε. Άνω Λιοσίων-Ζεφυρίου-Φυλής είναι Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ Ε.Λ.Μ.Ε. σε όλη την Ελλάδα που στο Κάλεσμα προς τους Συναδέλφους γράφει
"Όχι στις διακρίσεις, που καταντούν κατάφωρη αδικία, για τους μαθητές των ΕΠΑΛ & ΤΕΕ. Δηλαδή, να καταργηθεί και γι΄αυτούς η βάση του 10 στις Πανελλαδικές, όπως προβλέπεται και για τους μαθητές των ΓΕΛ".

Η απάντηση ήλθε επιτέλους με την εγκύκλιο που δημοσιεύω στο 1ο σχόλιο σε αυτή την ανάρτηση και καταργεί για μαθητές ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. τη βάση εισαγωγής.

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ λοιπόν στο Υπουργείο Παιδείας, ΟΧΙ για την κατάργηση της βάσης, αλλά για την ΙΣΗ επιτέλους μεταχείριση των μαθητών της Γενικής και της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην κατάργηση της βάσης. Πιστεύω πως έχουν ληφθεί από την πολιτική ηγεσία τα μηνύματα της κοινωνίας και αποτελεί πλέον πολιτική βούληση η εξάλειψη επιτέλους σιγά σιγά των κοινωνικών διακρίσεων κατά των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
_

Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Για τους μαθητές μας της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Να μια εξαιρετικά σημαντική ανάρτηση του υφυπουργού Παιδείας κ. Πανάρετου στις 11/5/2010 :
Τελείωσαν χθες οι εξετάσεις των ΤΕΕ.Θα ήθελα να ευχαριστήσω την επιτροπή των εξετάσεων, τους εκπαιδευτικούς και το διοικητικό προσωπικό για την συμμετοχή τους και την προσπάθεια που κατέβαλαν για να γίνουν ομαλά οι εξετάσεις. Χαρακτηριστικό της επιτυχίας τους ήταν ότι δεν απασχόλησαν τα ΜΜΕ.
Σχόλιο στην ανάρτηση

Συγχαρητήρια κ. Υπουργέ, που κάνατε αυτή την ανάρτηση. Είναι σημαντικότερη από ότι φαίνεται με μια πρώτη ματιά. Δείχνει ειλικρινές ενδιαφέρον για την Τεχνική Εκπαίδευση και είναι σημαντικό ακόμη και το ότι γνωστοποιήσατε στο ευρύ κοινό (και στα ΜΜΕ) τις πανελλαδικές εξετάσεις των ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ Β΄ ΚΥΚΛΟΥ των ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ.

H αλήθεια είναι ότι τα ΜΜΕ δεν ασχολήθηκαν καθόλου με τις εξετάσεις των Τ.Ε.Ε. απλούστατα γιατί δεν ήξεραν για τις εξετάσεις των Τ.Ε.Ε. Μάλλον δεν ξέρουν καν τι είναι τα Τ.Ε.Ε. (το πιθανότερο να τα συγχέουν με το Τεχνικό Επιμελητήριο). Τα Τ.Ε.Ε. θυμίζω ότι είναι τα σχολεία της Τεχνικής Εκπαίδευσης που αντικαταστάθηκαν πρόσφατα από τα ΕΠΑ.Λ. Ακόμη και όταν – εκ παραδρομής και όχι σκόπιμα – μια απεργία εκπαιδευτικών συνέπεσε με τις εξετάσεις (Μαθηματικά) των Τ.Ε.Ε., τίποτε δεν αναφέρθηκε. Και συχνά ρωτούν τις τελευταίες μέρες οι δημοσιογράφοι τους εκπαιδευτικούς: «Θα απεργήσετε μέσα στις πανελλαδικές;» Μα ήδη ΕΓΙΝΕ απεργία εκπαιδευτικών σε μέρα πανελλαδικών εξετάσεων των Τ.Ε.Ε. (Μαθηματικά, 4/5/2010). Αλλά ΚΑΝΕΙΣ δεν το πήρε είδηση, δεν έγινε ντόρος, ποια Τ.Ε.Ε. τώρα, τι είναι αυτά, τι μας σκοτίζουν με την Τεχνική Εκπαίδευση, οι μαθητές αυτοί δεν αξίζουν τίποτε, τι θέλουν και δίνουν και εξετάσεις;


Μάλλον τελικά αδιαφορούν όλοι για τα παιδιά της Τεχνικής Εκπαίδευσης και γι αυτό δεν μαθαίνουν ούτε πότε είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις τους. Γιατί άραγε; Θα σας απαντήσω. Γιατί γνωρίζουμε, τουλάχιστον οι εκπαιδευτικοί που τους κάνουμε μάθημα, ότι τα παιδιά μας αυτά είναι από φτωχές οικογένειες, είναι εργαζόμενα σε φούρνους και καφετέριες ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ και κακοπληρωμένα από μικρή ηλικία τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα όταν τα άλλα παιδιά χαίρονται τα παιδικά και εφηβικά τους χρόνια, είναι παιδιά που συχνά και τη γλώσσα δεν ξέρουν καλά όταν προέρχονται από άλλες χώρες, παιδιά από προβληματικές οικογένειες, παιδιά που στο διάλειμμα δεν αγοράζουν ούτε κουλούρι και στις εκδρομές δεν πάνε (πώς να πληρώσουν τη συμμετοχή;), που αγωνίζονται να βρουν μια δουλειά μετά το σχολείο αφού αν περάσουν σε άλλη πόλη απλώς δεν μπορούν να πάνε, είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού. Γι αυτά τα παιδιά δεν νοιάζεται ΚΑΝΕΙΣ, πώς να νοιαστούν τα ΜΜΕ;

Και φυσικά, στους μαθητές μας αυτούς της Τεχνικής Εκπαίδευσης, τους διατίθενται – και σήμερα ακόμη, το ίδιο εξακολουθεί να ισχύει και για τα ΕΠΑ.Λ. (Επαγγελματικά Λύκεια)- ελάχιστο ποσοστό θέσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε σχέση με το ποσοστό τους επί του συνόλου των μαθητών (10% αντί 29%) και μονοψήφιος αριθμός θέσεων σε στρατιωτικές σχολές.
Επίσης αν αρρωστήσουν απορρίπτονται αφού ΔΕΝ ορίζονται εδώ και χρόνια, όπως στα …άλλα παιδιά, επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις για όσους απουσιάσουν δικαιολογημένα (και σε νοσοκομείο να μπουν, ποιος νοιάζεται, ας κοπούν!!).
Επίσης επί χρόνια, όταν είχε καταργηθεί η βάση του 10 (με το οποίο διαφωνώ) και μπαίνανε στα ΤΕΙ με ευκολία τα …άλλα παιδιά, για τα παιδιά της Τεχνικής Εκπαίδευσης, η βάση του 10 ποτέ δεν καταργήθηκε και οι θέσεις εισακτέων που έμεναν κενές χαρίζονταν επίσης στα παιδιά των Γενικών Λυκείων.
Αργότερα σε ορισμένα παιδιά μας της Τεχνικής Εκπαίδευσης, στις ΕΠΑ.Σ. (Επαγγελματικές Σχολές), ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΕ να παρέχεται Γενική Παιδεία, να παίρνουν απολυτήριο, να δίνουν πανελλαδικές !. Θεωρήθηκε φαίνεται ότι τους αξίζει να μείνουν αμόρφωτα και χωρίς εφόδια για τη ζωή τους (ευτυχώς θα αλλάξει με το Τεχνολογικό Λύκειο, εξαγγέλθηκε αυτό, ελπίζω πια ότι ΚΑΙ η κομμώτρια ΚΑΙ ο υδραυλικός θα μαθαίνουν Ιστορία, Μαθηματικά, Βιολογία, θα μορφώνονται και αυτοί, ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ).

Και κανείς δεν μιλάει ποτέ γι αυτές τις καταφανείς κοινωνικές διακρίσεις, ούτε πολιτικοί, ούτε στελέχη της εκπαίδευσης, ούτε δημοσιογράφοι, κανείς. Μήπως ήλθε η ώρα να αλλάξει κάτι; Τι λέτε; Τώρα τουλάχιστον, που όσοι διαβάσανε την ανάρτησή σας και τις λίγες αυτές γραμμές σχολίων, ΜΑΘΑΝΕ επιτέλους τι είναι αυτά τα Τ.Ε.Ε., ΕΠΑ.Λ., ΕΠΑ.Σ., Τεχνική Εκπαίδευση και ποια άξια παιδιά μας, αδικημένα από όλη την κοινωνία, φοιτούν σ’ αυτά.

Ελπίζω το Τεχνολογικό Λύκειο που είναι στα σκαριά να αποτελέσει σύντομα μια ρηξικέλευθη τομή στην Εκπαίδευση, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι στην κοινωνία που οραματιζόμαστε για τα παιδιά μας, δεν θα υπάρχουν κοινωνικές διακρίσεις.
Αυτό θα είναι πραγματική επιτυχία.

Ευχαριστώ πολύ. Γιώργος Στάμος, Εκπαιδευτικός 1ου ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων.
_