Ανάγκη μετονομασίας του μαθήματος «Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Β’ Λυκείου» σε «ΑΝΑΤΟΜΙΑ – ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ»
Προς κ.κ. Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο και Μέλη Τμήματος Δευτεροβάθμιας και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και Διεύθυνσης Σπουδών Δ/Θμιας Εκπ/σης και όλους τους αγαπητούς συναδέλφους εκπαιδευτικούς.
Με την ευκαιρία της προηγούμενης ανάρτησης για την ανάγκη διδασκαλίας της Βιολογίας Γενικής Παιδείας Β’ Λυκείου και στην Β’ Τάξη των ΕΠΑ.Λ., θα κάνω μια πρόταση που αφορά το μάθημα «Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Β’ Λυκείου» που έχει ανεπιτυχή τίτλο.
Επισημαίνω λοιπόν την ανάγκη μετονομασίας του μαθήματος «Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης Β’ Λυκείου» σε «ΑΝΑΤΟΜΙΑ – ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ», γιατί όπως φυσικά θα διαπιστώσετε με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα και το καλογραμμένο βιβλίο με πλούσια εικονογράφηση (Αρδίττης Η., Γκιργκινούδης Π. και άλλοι) η ύλη αφορά αποκλειστικά την Ανατομία και Φυσιολογία του ανθρώπινου σώματος, με πολύ σημαντικές αναφορές σε βασικά νοσήματα του ανθρώπου (αρθρίτιδες, διαταραχές όρασης, θυρεοειδούς, διαβήτη, αβιταμινώσεις, αρτηριοσκλήρυνση, έμφραγμα, πνευμονία, φυματίωση, σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα κ.ά.). Το μάθημα αντικαθιστά την παλαιότερα διδασκόμενη ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ (που ας σημειωθεί δεν ήταν ποτέ μάθημα επιλογής, αλλά αποτελούσε και ύλη πανελληνίων εξετάσεων). Έτσι οι μαθητές που διδάσκονται και αγαπούν τη Βιολογία Γενικής Παιδείας θα θεωρήσουν το μάθημα σαν συμπλήρωμα και επέκταση των γνώσεών τους στον τομέα της μελέτης του ανθρώπινου οργανισμού και της ΥΓΕΙΑΣ. Έτσι ενώ τώρα ως Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης (τίτλος που δεν δείχνει το περιεχόμενο) επιλέγεται σπάνια ως συναφές με την ήδη διδασκόμενη Βιολογία, νομίζω ότι ως «ΑΝΑΤΟΜΙΑ – ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ» που είναι ο πραγματικός του τίτλος, θα το προτιμήσουν περισσότεροι μαθητές κατανοώντας ΑΜΕΣΑ - ακόμη και από τον τίτλο - τη σημασία του, εκτιμώντας την ωφέλεια που θα τους παρέχει στην πραγματική τους ζωή, όσον αφορά την απόκτηση απαραίτητων γνώσεων για την πρόληψη νοσημάτων και την διατήρηση ενός υγιούς οργανισμού. Το παραπάνω βιβλίο ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΙΤΛΟΥ, προτείνω να χρησιμεύσει για τη διδασκαλία της Ανατομίας – Φυσιολογίας και στην Β’ και Γ’ τάξη ΕΠΑ.Λ. του Τομέα Υγείας Πρόνοιας γιατί είναι καλογραμμένο και έχει πλούσια εικονογράφηση, άρα είναι ελκυστικότερο στους μαθητές και επιπλέον έχει αναφορές στην παθολογία σημαντικών νοσημάτων του ανθρώπου.
Ευχαριστώ για την υπομονή και την προσοχή σας, Γ. Στάμος, Εκπαιδευτικός ΠΕ14.01, 1ο ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων.
Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2008
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΕΠΑ.Λ. - ΕΠΑ.Σ. Προβληματισμοί
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου