ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ «ΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ»
Προς κ.κ. Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο και Μέλη Τμήματος Δευτεροβάθμιας και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και Διεύθυνσης Σπουδών Δ/Θμιας Εκπ/σης και όλους τους αγαπητούς συναδέλφους εκπαιδευτικούς.
Έγινε μια αναγκαία αλλαγή των μαθημάτων ειδικότητας που εξετάζονται πανελλαδικώς και συσχετίσθηκαν καλύτερα στις περισσότερες ειδικότητες με το περιεχόμενο σπουδών (π.χ. μέχρι τώρα υπήρχε στους Βοηθούς Βρεφονηπιοκόμων η «Νοσολογία», τελείως άσχετο μάθημα με την κατεύθυνση σπουδών τους, τα παιδιά αυτά δυσκολεύονταν περισσότερο, σε σχέση με μαθητές του Τομέα Υγείας Πρόνοιας πιο συναφών ειδικοτήτων με το μάθημα αυτό, που είχαν διδαχθεί και άλλα παρόμοια μαθήματα, είχαν εμπειρία από Νοσοκομεία κ.λπ. Το μάθημα άλλαξε σωστά σε «Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας»). Με την ίδια λογική, στους Βοηθούς Νοσηλευτών το μάθημα που ανακοινώθηκε στο οποίο θα εξετάζονται είναι τα «Στοιχεία Παθολογίας». Δίνεται μάλιστα ένα βιβλίο που παρά τις φιλότιμες προσπάθειες να αποτελέσει εγχειρίδιο αναφοράς για πάνω από 150 !! νόσους, δεν συνιστάται βέβαια για μελέτη από μαθητές για πανελλαδικές εξετάσεις. Και είναι τόσο προφανές!! Οι μαθητές με ειδικότητα Βοηθών Νοσηλευτών ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ». Κάνουν αρκετές ώρες θεωρία και εργαστήριο, η εξέτασή τους στη «Νοσηλευτική» θα αποτελέσει κίνητρο εμβάθυνσης στο βασικό αντικείμενο της ειδικότητας τους, η μελέτη θα τους ωφελήσει πολύ στην άσκηση του επαγγέλματός τους αργότερα, θα αποφύγουν την παπαγαλία σε δεκάδες λίστες συμπτωμάτων και αιτίων σπανίων νοσημάτων που δεν θα συναντήσουν ποτέ (γιατί μέχρι τώρα για το μάθημα «Νοσολογία» η παπαγαλία ήταν το μυστικό της επιτυχίας, μαζί βέβαια με την αξιέπαινη συνέπεια, επιμονή και προσπάθεια των μαθητών που ΑΞΙΖΟΥΝ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ) και βέβαια μην ξεχνάτε ότι ΔΕΝ θα γίνουν Γιατροί Παθολόγοι αλλά Νοσηλευτές. Και στον διαγωνισμό ΑΣΕ.Π. Εκπαιδευτικών, στη «Νοσηλευτική» εξετάζονται οι συνάδελφοι Νοσηλευτές, όχι στην «Παθολογία». Επίσης στο μάθημα «Νοσηλευτική» διδάσκονται τα κύρια συμπτώματα και σημεία και η διαγνωστική διαδικασία για τις περισσότερες βασικές νόσους, δηλαδή περιλαμβάνονται στοιχεία Παθολογίας. ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΟΝΟΣ. Ας αλλάξει πριν την έναρξη των μαθημάτων της επόμενης πια χρονιάς το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα σε «Νοσηλευτική» και ειδικότεροι από εμένα συνάδελφοι Εκπαιδευτικοί Νοσηλευτές ας ορίσουν την ύλη (προτείνω επιλογή της και από τα δύο σχετικά βιβλία Νοσηλευτικής που δίνονται στους μαθητές, ώστε να καλύπτεται και η Βασική και η Ειδική Νοσηλευτική, σε έκταση ανάλογη με τα άλλα εξεταζόμενα μαθήματα).
Ευχαριστώ για την υπομονή και την προσοχή σας, Γ. Στάμος, Εκπαιδευτικός ΠΕ14.01, 1ο ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων
Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2008
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΕΠΑ.Λ. - ΕΠΑ.Σ. Προβληματισμοί
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου