Παρατίθεται το κείμενο που υποβλήθηκε ως σχόλιο σε ανάρτηση στο blog του υφυπουργού Παιδείας κ. Πανάρετου με θέμα «Οι φορητοί υπολογιστές στην Α’ Γυμνασίου».
Καλημέρα σας. Έχω επισημάνει τις παρακάτω θέσεις μου πριν ακόμη δοθούν οι Η/Υ αλλά και πρόσφατα με επιστολές και e-mails προς το Υπουργείο και στο διαδίκτυο. Αγαπάω τους Η/Υ, από πολλά χρόνια με βοηθάνε στη δουλειά μου, τους χρησιμοποιώ από το 1990, έχω επιμορφωθεί, έχω διδάξει εκπαιδευτικούς την παιδαγωγική αξιοποίησή τους (πρόγραμμα Ε2, ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστεύω ότι βοηθάνε και την επικοινωνία, σ’ αυτούς γράφω αυτό το κείμενο. Άρα ΔΕΝ μπορεί κανείς να μου προσάψει ότι γράφω τα παρακάτω επειδή εγώ δεν τους χρησιμοποιώ λόγω άγνοιας ή αντιπάθειας προς την Τεχνολογία. Μπορώ φυσικά εύκολα να βρω να σας πω πολλά θετικά τους στοιχεία. Αλλά προσέξτε, οι Η/Υ έχουν μια δύναμη ανεξέλεγκτη, όπως και η τηλεόραση και ιδίως στους μικρότερους μαθητές. Ας μην βασίσουμε ΠΟΤΕ την εκπαίδευση σ’ αυτούς αλλά κυρίως στα βιβλία, σχολικά και μη.
Δεν έχω γνωρίσει ούτε έναν άνθρωπο που να διάβασε ένα ολόκληρο λογοτεχνικό έργο σε Η/Υ π.χ. στο διαδίκτυο, κι ας υπάρχουν ήδη χιλιάδες ψηφιοποιημένες εκδόσεις. Αντίθετα έχω γνωρίσει πολλούς ανθρώπους που από τότε που εθίστηκαν στον Η/Υ ΔΕΝ ξαναδιάβασαν ποτέ βιβλία, ΔΕΝ άνοιξαν λεξικά, εγκυκλοπαίδειες, ΔΕΝ έκαναν εργασίες μόνοι τους (μόνο COPY-PASTE), και ΞΕΧΑΣΑΝ να γράφουν, να εκφράζονται (παρά μόνο συντομογραφικά όπως στα κινητά).
Γι αυτό είμαι αντίθετος στην πρόωρη εκμάθηση χρήσης Η/Υ (και στον συχνά επακόλουθο εθισμό στη χρήση) στο Δημοτικό, ακόμη και στο Γυμνάσιο όπου τώρα τα 120 χιλιάδες «δωρεάν» laptop θα απομακρύνουν τους μαθητές από το σχολικό βιβλίο και θα χειροτερέψουν τη γραφή, την ορθογραφία τους, θα τους αφαιρέσουν την δημιουργική τους έκφραση, θα χαλάσουν την όρασή τους (ρωτήστε και τους οφθαλμιάτρους για τη δράση των ακτινοβολιών στα μάτια τουλάχιστον στα μικρά ιδίως παιδιά), θα τους εθίσουν σε κακόγουστα, βίαια «παιχνίδια δήθεν» που θα προσβάλουν την ευαίσθητη ψυχή τους αλλά και παράνομο υλικό ακατάλληλο που θα κατεβαίνει ανεξέλεγκτα από το διαδίκτυο (στα διαλείμματα αλλά και στα πίσω θρανία).
Η τάξη στο σχολείο θα μοιάζει πια με Internet Cafe όπου μόνο πνευματική εργασία δεν θα γίνεται, μόνο η μάθηση δεν θα προάγεται, το Facebook θα θριαμβεύει, τα μάτια θα είναι καρφωμένα σε άχρηστο και επικίνδυνο υλικό, η προσφορά του σχολείου στη νοητική εξέλιξη των παιδιών μας θα είναι πια σχεδόν ανύπαρκτη. Και η ακτινοβολία από τα ασύρματα δίκτυα 25-30 Η/Υ μέσα σε λίγα τετραγωνικά είναι ΠΟΛΥ σημαντική ιδίως για τα παιδιά. Βαρύ το τίμημα για το «δωρεάν», δε νομίζετε;
Επίσης θα είδατε ότι τελικά οι εταιρείες επωφελούνται για να πουλήσουν Netbooks 10 ιντσών μικρών δηλ. οθονών αντί για Laptops με οθόνες 15 ιντσών. Στη μικρή οθόνη δεν μπορείς να εργαστείς ικανοποιητικά, ειδικά όταν πρόκειται για σχολικές εφαρμογές με εικόνες, γραφικές παραστάσεις κ.λπ. και τελικά θα αποβούν πολύ λίγο χρήσιμα μέχρι οι γονείς να αναγκασθούν να αγοράσουν στα παιδιά τους πραγματικά Laptops. Τα περισσότερα NETBOOK στοιχίζουν 300 – 350 ευρώ και οι κερδοσκοπικές επιχειρήσεις τα ανεβάζουν στα 450 του δωρεάν κουπονιού με δήθεν δώρα εκτυπωτές, συνδέσεις διαδικτύου, Playstation παιχνίδια, δωροεπιταγές κ.λπ. Διαβάσαμε και για τις περιπτώσεις ενηλίκων κάθε ηλικίας που είχαν τελειώσει μόνο το Δημοτικό να γράφονται στα Γυμνάσια για να πάρουν απλώς το Netbook. Είδαμε και στην TV τις «ευχαριστήριες» προς τους καταναλωτές διαφημίσεις από αλυσίδες καταστημάτων πληροφορικής που πούλησαν δεκάδες χιλιάδες «κομμάτια» και αποδείχτηκε ποιους ωφέλησε αυτή η παροχή εκατομμυρίων ευρώ στη δύσκολη αυτή περίοδο της οικονομίας.
Τα παθήματα πρέπει να γίνονται μαθήματα. Και η κριτική χωρίς προτάσεις είναι ανούσια. Προτείνω λοιπόν τα εξής:
Με τα χρήματα αυτά την επόμενη πια χρονιά ας φτιαχτούν τάξεις – εργαστήρια Η/Υ (με ενσύρματο δίκτυο για αποφυγή ακτινοβολίας), με σωστή διάταξη θέσεων εργασίας περιφερικά στην αίθουσα, για διδασκαλία και άλλων εκτός πληροφορικής μαθημάτων. Όλα τα μαθήματα μπορούν να διδαχτούν εν μέρει με την αρωγή της τεχνολογίας και οι καθηγητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις αίθουσες αυτές όσες ώρες κρίνουν απαραίτητο.
Επίσης, προτείνω να δοθούν Laptops (αληθινά, όχι παιχνιδάκια Netbooks) την επόμενη χρονιά στους μαθητές που ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΥΝ με επιτυχία την Α’ Λυκείου σαν ΚΙΝΗΤΡΟ και κυρίως σαν ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ. Υπάρχουν Laptops με 450 ευρώ, καλής ποιότητας όπου με ΑΝΟΙΚΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ οι μαθητές θα μπορούν άριστα να εκπαιδευτούν. Οι μαθητές τότε θα έχουν κερδίσει ένα ικανοποιητικό βαθμό πνευματικής ωριμότητας, θα έχουν προλάβει να μάθουν ορθογραφία, έκφραση, στοιχειώδη μαθηματικά, θα έχουν αναλύσει κάποια κείμενα, θα έχουν την ευκαιρία να τα χρησιμοποιήσουν πιο αποδοτικά και δημιουργικά. Όχι όμως στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Θα είναι σε βάρος της μόρφωσης των μικρών μαθητών αλλά και της ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους.
Εκεί, με τα χρήματα αυτά βελτιώστε τον εποπτικό εξοπλισμό των σχολείων, φτιάξτε τις αίθουσες – εργαστήρια Η/Υ που προανέφερα και αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, φτιάξτε και εμπλουτίστε με ψηφιακό και έντυπο υλικό σχολικές βιβλιοθήκες, χαρίστε εξοπλισμό καλλιτεχνικών, μουσικών και αθλητικών δράσεων, βελτιώστε τα κτήρια, τις αίθουσες. Αυτά έχουν περισσότερη ανάγκη οι ευαίσθητες και ευάλωτες ακόμη ψυχές των μικρών μαθητών μας.
_
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
ΕΥΤΥΧΩΣ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΕΣ ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ, ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ Η ΛΟΓΙΚΗ.
Τι είπε η υπ. Παιδείας για τους μαθητικούς υπολογιστές
Πέμπτη, 27 Μάιος 2010 17:18
Ρεπορτάζ:esos.gr
«Ο βασικός στόχος μας είναι οι υπολογιστές στο σχολείο, όχι υπολογιστές σε κάθε παιδί και μάλιστα με διακρίσεις και όρους και κριτήρια, τα οποία δεν έστεκαν».
Τη δήλωση αυτή έκανε η υπ. Παιδείας Αννα Διαμντοπούλου , απαντώντας σε επισήμανση δημοσιογράφου , κατά τη σημερινή συνέντευξη τύπου, ‘ότι υπάρχαν μαθητές που δεν έχουν πάρει τα laptop.
«Η λογική που είχε τελείως προεκλογικά χαρακτηριστικά και είχε τεράστια ζητήματα νομιμότητας, το επιλέγω κάποιους μαθητές συγκεκριμένους και τους δίνω ως προσωπική περιουσία ένα κομπιούτερ, ήταν απολύτως αδιέξοδη και δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα" σημείωσε η υπ. Παιδείας
Δημοσίευση σχολίου